Топ Новини

Младежко ДПС проведе второто издание на семинара „Обучение за обучители“ в Благоевград. В рамките не три дни млади хора, членове и симпатизанти на ДПС от цялата страна, имаха възможност да се обучават в семинара.

Обучението  беше открито от представителите на Централния оперативен съвет на Младежко ДПС. Приветствия към участниците отправиха народният представител от област Благоевград Елхан Кълков, областният председател на ДПС Багоевград Ведат Хюсеин, кметът на Белица Радослав Ревански, областният председател на Младежко ДПС Благоевград Ибраим Зайденов, както и общинският председател на ДПС Благоевград Мехмед Вакльов.

По време на първия ден от обучението участниците се срещнаха със заместник-председателя на парламентарната група на ДПС Халил Летифов, който запозна участниците с темата „Психология на тълпите“. За младите и политиката участниците си говориха с председателя на Младежко ДПС и евродепутат Илхан Кючюк. Лекция пред участниците имаше и Андрю Хъсли, Координатор на Либерал-демократическата партия (ЛИБДЕМС) за България. Биршен Ибрямова, която е Изпълнителен директор на фондация „Либерална интеграция“ представи целите и идеите на фондацията пред участниците.

 

Кукерите от симитлийското село Ракитна се събраха за традиционен кукерски празник. Няколко казана храна сготвиха организаторите, за да почерпят за здраве гостите, които се бяха събрали на обща трапеза.

За доброто настроение на кукери и гости имаше музика и веселие. Жители и гости не пропуснаха да се хванат на хорото. Групата на село Ракитна участва във фестивала „Симитлия – древната земя на кукерите” с групата на село Брежани и я подкрепя по численост и атрактивност всяка година.

 

 

Кръшни хора се виха до късно вечерта в благоевградския квартал „Струмско”.Кукерската група   събра съкварталците си на събор за трета поредна година.

Инициатор бе Венцислав Лудачки, който е водач на сурвакарите, които наброяват над 200 души.

„Фолклорният празник показва таланта на самодейците и фолклорните групи от региона. Нашата цел е да съхраним и популяризираме българското фолклорно наследство  ”, коментира Венцислав Лудачки.

Първо на сцената се качиха самодейните групи, които зарадваха  с песните и танците си присъстващите. След тях излязоха  изпълнителите от оркестър „Енерджи” от Гоце Делчев, а под звуците на песните на  народната певица Радостина Паньова се виха хора до полунощ.

Всички се стараем да купим красив букет, който децата ни да поднесат на госпожите. Питали ли сте се, какво се случва след това? Жена на име Мая Илиева е попаднала на потресаваща гледка от края на първия учебен ден и е публикувала снимка във фейсбук, целяща да покаже истината на загрижените родители.

Ето и публикацията:

„16 септември 2017- 7.00 ч. София, Надежда 1. Мили Родители, не можах да се сдържа и снимах. Вижте къде отиват Вашите пари за скъпи букети. Сигурно някой от Вас е дал последните си пари за букет, а има родители дето искат да водят в класацията – най-прекрасен букет.Е, тези пари, тези откъснати цветя, още неувехнали, са вече при кофата за боклук. А тази госпожа, която ги е изхвърлила ще възпитава децата ви на уважение….. Аз съм без думи, децата ми пораснаха вече, букети не купувам. По тяхно време се отиваше с едно цветенце в ръка, без опаковка, без нищо, а Вие все още имате шанс да промените Света, чрез Вашите деца.“

Югозападното държавно предприятие – Благоевград ще се включи за поредна година в националното почистване на 4 юни. Над 1000 служители от 39-те териториални поделения и централното управление ще участват с доброволен труд в кампанията.
Служителите в държавните горски и ловни стопанства на предприятието ще чистят замърсени защитени територии, местности, лесопаркове, курортни гори, природни забележителности, защитени зони по Натура – 2000, екопътеки и други горски територии.

Предвидените зони за почистване са в широки граници – от природна забележителност „Аклисе” и туристическа пътека до хижа „Беласица” в най-южната част на предприятието, до историческата местност „Костина” и природната забележителност „Водопад Скока” край Тетевен, разположени в най-северните точки на ЮЗДП.

Осигурени са близо 40 специализирани автомобила за извозване на събраните отпадъци, както и чували и ръкавици. Сборните пунктове са административните сгради на съответните държавни горски и ловни стопанства, откъдето горските служители и желаещите да подкрепят инициативата ще потеглят към     местата за почистване.

 

Кампаниите за намаления и промоции са характерни в периодите, когато се сменят сезоните и магазините трябва да освободят място за новите колекции. Но те са често използван от търговците прийом за привличане на клиенти при предлагането на най-широка гама продукти целогодишно. Такива акции често предоставят възможност за изгодни покупки с отстъпка от редовните цени на стоките. Понякога обаче търговците си служат с различни трикове и некоректно внушават, че предоставят възможност за пазаруване по-евтино от тях в сравнение с други периоди. За това предупреждава Комисията за защита на потребителите (КЗП) и дава примери за най-честите установявани и забранявани от нея заблуди при провеждането на подобни кампании.

Сред прилаганите от търговците хитрости при сезонни намаления на облекла е поставянето на големи надписи на витрините на магазините с внушителни проценти отстъпки, които обаче се оказва, че важат за много ограничен асортимент от предлаганите групи артикули или за единични бройки. В други случаи не е достатъчно ясно при какви условия потребителят може да се възползва от анонсираното намаление или пък отстъпките не се прилагат така, както са обявени. В последните години десетки подобни практики са прекратени след намесата на контролния орган.  

Има и други капани при провеждането на промоции и намаления, които Комисията установява и забранява целогодишно и които могат да се срещнат и по време на сезонните акции. Например, разпространяването на рекламни брошури, в които не са посочени коректно обхванатите от кампанията стоки или пък се дава подвеждаща информация за съществени характеристики на предлаганите намалени артикули.

Наскоро Върховният административен съд потвърди две решения на КЗП за забрана на нелоялни практики на „Хиполенд” АД, свързани със заблуждаваща информация в брошури относно прилагането на отстъпки при  кампании за намаления. В единия случай търговецът е премълчавал, че базовите клиентски карти за 10% отстъпка на ненамалени артикули не важат при покупка на стоки в „Акция” (независимо дали са намалени или не). След проверка на контролния орган търговецът промени рекламното съобщение, като изрично посочи, че преференциите не се отнасят за стоки в акции, промоции, намаления и специални каталози. Втората нелоялна практика е при кампания „Черен петък” – търговецът е отправил анонс „-20% за всички ненамалени бебешки стоки и още много намаления”. Едва при посещение в магазина става ясно, че намалението се отнася само за няколко вида стоки – бебешки кошари, легла, столове за хранене и кола и за още няколко артикула, но не и за всички ненамалени бебешки стоки.
Друга неотдавна влязла в сила след потвърждение от ВАС заповед на КЗП забранява на „Техномаркет” да публикува в промоционални брошури нееднозначна информация за една и съща съществена характеристика на продукти. Конкретното установено при проверката нарушение е, че за даден модел телевизор с цена 229 лв. търговецът е посочил две различни дължини на диагонала на екрана – 20˝ и 32˝. Чак когато потребителят отиде в магазина, разбира че обявената цена е за по-малкия телевизор, а по-големият е значително по-скъп – 359 лв.

Поставянето на послания като „супер цена”, акция”, „промо” и пр. върху етикетите в магазините е още един популярен подход, с който търговците внушават на клиентите, че им предлагат по-изгодни покупки. Само по себе си това не нарушава правата на потребителите в случай, че артикулите се таксуват на обявените цени. Невинаги обаче е така и пример за обратното е друга забранена от КЗП нелоялна практика на „ЛИЛИ ДРОГЕРИЕ” ЕООД. Проверка на контролния орган установи, че търговецът е продавал стоките по-скъпо от обявената „супер цена”. Например, продукт с посочена на етикета цена 9,98 лв. на касата се таксува 10,49 лв. Експертите са категорични, че цената, особено когато се обявява като промоционална, е съществен фактор при вземането на решение за покупка, а подобни на описаните  заблуждаващи практики безспорно нарушават икономическите интереси на потребителите.   

Информационна агенция "Региона Бг" представя най-важните и бързи новини и събития от Югозападния регион на България и област Благоевград.

ТУРИЗЪМ & ЗДРАВЕ

ЛЮБОПИТНО

ОТКРОВЕНО