Извънредна сесия на местния парламент в Благоевград свиква на 13-ти ноември председателят Андон Тодоров. Това става възможно, след като се върна от болнични една от двете технически сътруднички в местното звено към ОбС, а вчера вр. и. д. кмет Ясен Попвасилев назначи още двама души и така най-после екипът е попълнен. На мястото на секретаря в майчинство временно застава Биляна Филчева, а правните казуси се следи Борислава Николова, назначена като младши юрисконсулт. Това стана възможно, след като кметското ръководство промени изискването в административната си структура на ОбС да се обслужва от старши юрист с опит.
Така се разреши административната криза, заради която се наложи да бъде отменена редовната октомврийска сесия на местния парламент и бе провален търг за отдаване под наем на павилион за Коледния базар на площад „Георги Измирлиев“.
Свикването на извънредната сесия се оказа абсолютно наложително, тъй като в противен случай община Благоевград рискува да изгуби целева субсидия от държавата. Това може да се предотврати, ако местният парламент одобри промени на бюджета и в инвестиционната програма с изменение на източниците на финансиране, за да усвои в срок планираната за общините целева субсидия. Въпросът не може да чака до редовната ноемврийска сесия на 25-ти ноември, тъй като заявката за усвояване на субсидията трябва да се изпрати най-късно до същата дата и решението на ОбС трябва да е влязло в сила, за да се усвоят средствата до 5-и декември, когато е последният транш за годината.
Председателят на ОбСАндон Тодоров още вчера уведоми общинските съветници за спешността на ситуацията, като провери редиците на колегите си за да се увери, че на 13-ти ноември ще има нужния кворум зот 21 присъстващи в пленарната зала,пише в.“Струма“.
Сагата свързана с противоречеята между Томов и председателят на ОбС беше дълга. От 19.05 кметът се инатеше в нарушение на закона по ЗМСА и не искаше да назначава юрисконсулт и секретарка в ОбС, като изтъкна причини,за които не можеше да аргументира точно. Той не искаше да назначава нови хора в помощ на работата на ОбС като в същото време за 1 година назначи близо 50 души на служба в общината.
Това доведе до провала на няколко заседания, провали се и редовната сесия на 30-и октомври, както и на 27-и ноември.