Новият шеф на „Паркинги и гаражи“ Ив. Червилов: Съветници са направили копия картата си за безплатно паркиране на съпруга, роднини, приятели…

Ивайло Червилов, който напусна поста на общински съветник в ОбС – Благоевград и завчера встъпи в длъжност като управител на общинската фирма „Паркинги и гаражи“, в първия си работен ден не успя да седне в шефското кресло. Предшественикът му Васил Атанасов се оказал от предната вечер с позитивен за Ковид-19 PCR тест и излязъл в болничен. Ключът от кабинета пък бил останал в джоба му, което наложи вчера комисия служебно да отвори стаята и да опише документите и вещите в нея, тъй като предстои преместване на администрацията на „Паркинги и гаражи“ в нови помещения извън сградата на общината.

Ивайло Червилов е работил в Общинската администрация, преди години той бе в звено „Спортни имоти“, има опит и в транспортния бизнес, от Благоевград е и е наясно с проблемите на паркирането и „синя зона“.

На въпрос на „Струма“ дали старият управител ще остане на работа във фирмата до навършване на годините за пенсия след няколко месеца Ив. Червилов бе искрен: „ Готов съм да коментираме темата, ако г-н Атанасов ми се обади. С него се познаваме като благоевградчани, но до момента не ме е потърсил да разговаряме. Може да е останал обиден от смяната и че съветниците от ГЕРБ не успяха да го защитят, за да остане на поста до провеждане на конкурс, но за това аз нямам вина. Предложението бе на кмета, а ОбС го одобри “.

На въпрос дали не се опасява, че замяната на частния бизнес с чиновническа позиция ще му донесе повече негативи и зависимости Ив. Червилов отговори: „Знам с какво се захващам и не мисля, че дружеството може да потъне по-надолу от дъното, на което се намира в момента. Амбициран съм и имам идеи да го превърна в работещо предприятие“.

Първото, което направил след подписване на договора за заемане на новата длъжност, е да се срещне с работещите в „Паркинги и гаражи“. На екипите, които се занимават с поставянето на скобите и паяка, предложил да се активират, като в замяна обещал вдигане на заплатите. След събранието само за половин работен ден „повреденият“ паяк вдигнал 15 неправилно паркирани автомобила. Преди това паякът с месеци не бил работил с „извинението“, че е повреден, и го вадили от паркинга само за „парадна“ обиколка, да се отчете движението му, после се  прибирал обратно „в бокса“.

В късния следобед новият управител се срещнал и със стюардите, по списък 16 души, от които 3-ма са болни. Оплакали му се от старите телефони и липсата на батерии за касовите апарати, които не работят при ниски температури.

„В момента те работят на минимална заплата и като им удържат осигуровките, падат на около 500 лв. Съгласете се, че е несериозно за тези пари да работиш на студ и пек, на открито. Обещах им да направя всичко възможно да им вдигна заплатите, като от всички служители на фирмата поисках 2 месеца кредит на доверие. Мисля , че за това време мога да стимулирам хората да си вършат работата и да увелича приходите, като приключим с плащането на ръка без касов бон и освобождаването от скоби без издаден документ за глоба. Защото е обществена тайна, че на ден „жилеткаджиите“ са си тръгвали с по 10-20 лв. всеки. 15 човека с по 20 лв. на ден са 300 лв., за 22 работни дни са 6600 лв. загуби за общинската фирма само от стюардите. А от неработещия паяк, който на ден може да вдигне 20 неправилно паркирани коли по 40 лв. санкция, загубите са 800 лв. По моите сметки  на ден са „изтичали“ по 2000 лв. Казах на целия екип, че от днес нататък няма да има богопомазани клиенти, няма да има и богопомазан персонал! Ще направя всичко възможно да вдигна заплатите им до 1000 лв. чисти, но да се работи съвестно. Но ако тогава хвана някой да прибира и 1 лв. от клиент, веднага ще го уволня“, зарече се новият шеф на „Паркинги и гаражи“.

В момента в общинската фирма работят два екипа за поставяне на скоби, но Ив. Червилов разбрал, че има още един автомобил, който не се ползва и стои на служебния паркинг. Установил, че е в движение,  само трябва да му се сложи нов акумулатор, за да направи още един, трети екип за слагане на скоби. Тогава се озовал пред следващ проблем: скобите, с които разполага предприятието, са само 17.

„Ако сега тръгнем по която и да е улица в центъра на града, ще ги наредим всичките за по-малко от час и приключваме работа, докато някой от шофьорите не ни се обади да си плати глобата и да освободим скобата. Затова направих запитване за оферти за закупуване на още 40 скоби. Така ще засилим контрола, а и ще увеличим събираемостта, като на един следващ етап планирам закупуване на още един репатриращ автомобил. Цената на новите е висока, но до 60 000 лв. мисля, че ще мога да намеря втора употреба, обслужен и готов да заработи веднага“, обясни Червилов.

На въпрос какво ще стане, когато гражданите се дисциплинират и нарушенията се сведат до минимум, новият управител на „Паркинги и гаражи“ отговори, че това ще е знак, че си е свършил работата.

„Тогава приходите ни ще идват от платените паркоместа и от глоби за неправилно паркиране по тротоарите и тревните площи, както и от изоставените коли, които не са в движение. На толкова места в града има знаци, че спирането е забранено и огромна  върволица от паркирани автомобили. Натъквал съм се на случаи полицаи да пишат акт за неправилно паркиране при магазин „Стоми“ в жк „Струмско“, а зад тях спира друга кола, шофьорът я заключва и отива да пазарува въпреки забранителния знак. Знам, че ще е много трудно да променим манталитета на хората, знам, че ще имам много проблеми, но съм амбициран да направя промяната, дано само не ми „отрежат“ крилата. Засега имам пълната подкрепа на кмета Илко Стоянов да работя спокойно, като ще искам и съдействието на органите на КАТ  да правим съвместни акции за неправилното паркиране“, каза Червилов.

При първата си среща с новия началник стюардите не му спестили неудобните въпроси и директно попитали какво да правят с общинските съветници и кметовете на селата.

„Проблемът е, че има съветници, които са направили копия на картата си за безплатно паркиране за съпруга, за приятели и роднини, а селските кметове спират където си искат безплатно със служебните карти. При констатиране на няколко паркирани автомобила с карта на един съветник разпоредих да се слагат скоби на всички коли и да ми се обадят, а титулярят на картата ще трябва да отговори коя е валидната, като на останалите ще се наложи да си платят глобата“, категоричен е управителят на „Паркинги и гаражи“.

„Това са хора, които трябва да са пример за останалите“, отбелязва той и добавя: „ Ако искаме да променим нещата, трябва да започнем от нас самите. Ето, сега аз си платих 1 лв. да паркирам автомобила си в „синя зона” и ми стана странно, че стюардите останаха изненадани. Това не е популизъм, защото никой не е опрял до 1 левче. Селските кметове, ако имат работа в общината, има служебен паркинг, където могат да оставят автомобилите си до приключване на срещата, но не и да паркират където си искат. Безкомпромисни ще сме към всички! Има селски тарикати, които ще се опитват да ни изкарат виновни, но правилата са за всички. Не може да си сложиш касовата бележка в джоба от мързел да се върнеш, за да я поставиш на предното стъкло и после да се сърдиш защо са ти поставили скоба! Основната ми цел е да започнем по-стриктен контрол. Затова смятам да въведа допълнително работно време на паяка и в събота, когато има най-много нарушители и масово се паркира по тротоарите. Ще се постарая акциите ни да са съвместни с полицията, за да научим шофьорите да спазват правилата и знаците. В тази посока смятам да внеса предложение до ОбС за увеличение на санкциите за нарушителите. Няма да вдигаме таксата от 1 лв. за паркиране в „синя зона”, за да не наказваме съвестните граждани, но таксите за скоба и паяк смятам, че е редно да се вдигнат съответно от 10 лв. на 20 лв (толкова ниска санкция няма никъде в България) и от 40 на 60 лв., плюс 3 лв. на час наказателен паркинг“.

На въпрос дали не се притеснява, че ще бъде притискан по телефона от бивши колеги общински съветници или мастити бизнесмени за закопчани автомобили Ивайло Червилов отговори, че това би било обидно. „За такова нещо намирам, че е несериозно да ми се обажда който и да е! Става дума за 1 левче! Ще караш кола за 10 000 или 50 000 лв. и ще звъниш, че не си си платил 1 лв., та това е срамно! Разчитам да не ме занимават с такива глупости. Да не говорим, че в Благоевград без проблем можеш да платиш с SMS за повече от 3 часа паркиране, не като в София, където системата те отхвърля на третия час и трябва да тичаш да си я преместиш“, коментира новият началник.

Сред първите неща, които смята да направи, е и профилактика на знаците, част от които са повредени и дори липсват, и монтаж на нови табели с по-големи надписи на номера за SMS за удобство на шофьорите. Има идея да направи и фейсбук страница на фирмата, на която да се подават сигнали за неправилно паркиране и нередности, като времето за реакция ще е до 30 минути. Там ще може да се сигнализира за злоупотреба на служители, както и да се публикуват похвали за добре свършена работа.

„Имам голяма амбиция да променя към по-добро работата в „Паркинги и гаражи“, само дано не ми секнат ентусиазма. Почнат ли да ми дават ултиматуми да си затварям очите за този или онзи, напускам! Някои може да кажат, че от двата стола ще да остана на земята, нито съветник, нито управител, но никога не ми е било фикс идея нито едното, нито другото. Искам да направя нещо добро за града и не се плаша, дори ако това временно се отрази негативно на семейния ни бизнес“, категоричен е Ивайло Червилов.

Източник: Вестник Струма

Свързани новини

Кой краде ток?

vesito

Тежък конфликт! Ще остане ли минерална вода за благоевградчани, ще има ли градска баня?
Преди малко повече от година Атанас Камбитов даде изявление, че вода има да се захранят още 10 обекта, а какво става сега?

vesito

Разбра се как е пламнало огнището на COVID-19 в сатовчанското село

desi

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.