Тапи и изнервени шофьори по новата отсечка след тунел „Железница“

Измина година от пускането в експлоатация на 3-километровата отсечката от АМ „Струма“ след тунела „Железница“ в посока Кулата. Тогава регионалният министър Иван Шишков заяви пред медиите, че се с новата отсечка движението ще бъде облекчено. 12 месеца по-късно обаче в района непрекъснато се образуват тапи от автомобили, а инцидентите са чести. Един от тях дори завърши със смъртен случай през ноември миналата година. Алекс Запрянов е професионален шофьор на тежкотоварен автомобил. Ежедневно му се налага да пътува от Симитли до Видин. Разказва ни, че няколко пъти се разминава на косъм от сериозен инцидент заради лошата организация на движението в новата отсечка от автомагистрала „Струма“ между Симитли и Благоевград, пише БНТ.

„Като влезнеш с 40 тона товар в тази отсечка, е много по-трудно да овладееш камиона, не е като лека кола. От Симитли посока Благоевград сме на една височина, а пък отсрещната страна са на друга височина на пътя и ние заслепяваме отсрещното движение. И по този начин става предпоставка за ПТП“, каза Запрянов.

„Маркировката е поставена за автомагистрала. Временна маркировка за преминаване няма. 03:50: Изведнъж маркировката ви показва, че вие трябва да продължите направо, имате проблем със зрението, не виждате добре в тъмната част на денонощието, вие директно заминавате към бетонния блок“, коментира Георги Бързаков, автоинструктор. След пускането на новата отсечка, тапите от автомобили в района са обичайни, а шофьорите – все по-нетърпеливи. В пиковите часове на почивните дни преминаването през близо 3-километровия участък отнема един час.

„Изведнъж от двулентов път, широк път става една лента и шофьорите, особено чуждестранните водачи, когато не са подготвени за такова нещо, се получават инциденти. 02:20: Таман си ускорил и изведнъж трябва да намалиш“, допълни автоинструкторът.

Обърнахме се към Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“. След нашата намеса е извършена проверка на участъка, но не са констатирани съществени нарушения. За да се повиши обаче безопасността на участъка, от агенцията предлагат да се стесни пътната лента преди края на новата отсечка, да се постави допълнителна светлинна сигнализация и задължително да се засили полицейското присъствие в района. Но трайното обезопасяване на участъка зависи от завършването на АМ „Струма“, подчертават от агенцията. В момента продължава работата по укрепването на свлачището след тунел „Железница“ в посока София. Очаква се участъкът заедно с тунела да бъде въведен в експлоатация в началото на 2024 година, посочиха от Агенция пътна инфрастуктура.

Свързани новини

Над 200 ученици се включиха в Дни на отворените врати на Електрохолд
Те присъстваха на демонстрации на фирмения учебен полигон и се запознаха със спецификата на работа на малка ФЕЦ

vesito

Кметът Огнян Атанасов: Бюджетът на Кюстендил е консервативен и напълно изпълним

vesito

Ето какво ще е времето днес, събота, 21 септември

vesito

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.