Пред истински Параграф 22 се оказа изправен шофьор, чийто автомобил е заседнал в морските скали при бедствието, а застрахователите му настояват да закара колата в техния сервиз, за да оценят щетите. Този абсурд повдига въпроса: Какво наистина трябва да направят хората, чиито автомобили след потопа са изгубени в морето, пита БНТ.
Според КАТ има два варианта.
„Със семейството ми се евакуирахме, в следствие колата изчезва оттам, търсих я около половин ден, накрая местни хора ми казаха, че е на скалите. Колата е застрахована – обърнах се към община, оттам ме насочиха към морска администрация – с тях не можах да се свържа, на 112 звънях и в общи линии от никъде не можем да получим съдействие за вадене на този автомобил оттам“, разказа Георги. От 112 коментираха, че със сигурност сигналът е подаден на компетентна институция, която да предложи някакво решение. Ако случаят обаче е по-сложен, може да се наложи да се включат много служби.
„Застрахователят ни каза, че застрахованият е длъжен да предостави автомобила за оглед в сервиз на безопасно място“. „Първото нещо, което направихме, е да отидем до Община Царево, защото застрахователят ни поиска бележка, никой не може да ни даде такава бележка, решават в момента какво да се прави. От семейството вече търсят варианти сами да изтеглят колата си, но не знаят дали това няма да е по-скъпо от самия автомобил. Проблем има и за хората, чийто регистрационни номера и коли са изгубени в морето. Те трябва да съобщят за това в местното районно управление, обясниха от полицията. За изгубен номер ще получат протокол, с него по местоживеене може да се извади нов. Ако колата е изчезнала, трябва да обявят колата за изгубена. Ако някой ден се намери, полицията ще уведоми собственика.