Според проучване на BloomReach , девет от десет купувачи разглеждат продуктовите страници в Amazon, дори след като намерят продукта, който искат. Има много примери, когато развитието на страница за продажби на Amazon води до растеж на други канали за продажба. Това се дължи на факта, че много купувачи се интересуват от отзивите на Amazon, преди да поръчат какъвто и да е продукт.
По този начин, една страница в Amazon може да се окаже допълнителен канал за продажби, особено, ако сте възложили задачата на професионална амазон маркетинг агенция.
Amazon е доходоносен пазар за електронна търговия. В него работят 3 милиона активни продавачи от цял свят. И за да печелите пари, трябва да се разграничите от останалите. От друга страна, ако успеете да привлечете вниманието на аудиторията си, продажбите ще се увеличат. В допълнение към огромната аудитория, средният процент на конверсия в Amazon е 15%, което е 3-5 пъти по-високо от всеки друг онлайн магазин.
Достигането до по-широка аудитория на Amazon ще трябва да направи списъците с продукти по-видими.
Списъкът е продуктова карта, която описва неговите характеристики и включва изображения и текст.
Сега ще разгледаме някои начини за стимулиране на външен и вътрешен трафик, които да увеличат видимостта на обявите.
Идеалната стратегия за промоция съчетава няколко тактики. Но на първо място, ще анализираме основните механизми, фактори за класиране и други методи за оптимизация.
Цена
В споразумението на продавача с Amazon има клауза за паритет на цената. Това означава, че цената на вашия продукт на други сайтове не може да бъде по-ниска от тази в Amazon. Задайте цените за продуктите, които продавате на Amazon, не по-високи от тези на други ресурси. Това ще избегне възможно блокиране на акаунта.
Вътрешна промоция
Да приемем, че продавате дамски слънчеви очила в Amazon, но не сте единственият продавач – има 40 000 други, които се опитват да продадат същия артикул. За да победите конкуренцията, трябва да получите повече видимост в обявите.
Buy Box
Алгоритмите на сайта определят най-добрата оферта за конкретен продукт за конкретен посетител и добавят икона Buy Box в горната част на страницата. Потребителите могат да направят покупка, като щракнат върху бутона „Добавяне в количката“ или „Купете сега“. За Buy Box се вземат предвид много фактори, като рейтинг на продавача и начин на доставка, но цената е основният.
Висока позиция в резултатите от търсенето на Amazon
Според Amazon Seller Central, търсачката на пазара взема предвид следните фактори за класиране: уместност, цена, наличност, обхват, история на предишни продажби. Така клиентите виждат най-добрите продукти в резултатите от търсенето.
Промоциите са добър начин да получите видимост и обратна връзка. Светкавични сделки, отстъпки, най-добри оферти, купони, две за едно са всички възможности да се откроите от другите продавачи.
Външни промоции
Външните канали могат да се използват за привличане на трафик към обяви на Amazon. Трябва да заинтересувате потребителите, така че да отидат на страницата на продукта.
Ето няколко примера за външна промоция.
Социални мрежи
Стартирайте своя собствена рекламна кампания или купувайте реклами от влиятелни лица, които популяризират обяви чрез партньорски връзки.
Обратни връзки
Потърсете възможности за привличане на препратки към вашата обява.
SEO
Изберете ключови думи, за да се насочите към купувачи, които органично намират обяви в SERP.
SEO обяви
Купувачите решават за секунди дали искат да проучат информацията на дадена страница или да се върнат към резултатите от търсенето. Следователно, трябва да задържите потенциален клиент, интерес и в крайна сметка да го убедите да направи покупка. За да направите това, трябва да дадете възможно най-много информация за продукта във всеки елемент от списъка.
Заглавие
Погледнете го и си задайте няколко въпроса. Заглавието описва ли вашия продукт много подробно? Споменава ли името на марката? Описана ли е ползата от продукта? И най-важното, достатъчно кратко ли е заглавието, за да можете бързо да го прекарате с очите си и веднага да разберете всичко?
Списък с описание на продукта – Вашето кратко представяне
Опитайте се да дадете отговори на всички възможни въпроси, които купувачът може да има, преди да превъртите страницата. Например, напишете дали има гаранция за продукта. Елементите в списъка не трябва да са по-дълги от няколко реда.
Снимка
Потребителят трябва незабавно да разбере какво е показано на снимката – дори преди да увеличи мащаба. Допълнителни изображения показват продукта от различни ъгли. Може би си струва да го покажете в действие, като запишете видеоклип. Освен това направете снимка на кутията отстрани, където са описани характеристиките на продукта, съставките, състава, инструкциите и т.н.
Описание на продукта
Клиентите преглеждат описанията, така че 10-редов абзац на описание би бил излишен. Избройте основните предимства и допълнителна информация, чрез която човек ще може да разбере, че наистина се нуждае от продукта.
Ключови думи
Като добавите популярни ключови думи към рекламния си текст, вие ще привлечете не само потребители на Amazon, но от Google. По ключова дума Amazon и други търсачки заключават, че вашият продукт е подходящ за заявката и поставят страницата по-високо в резултатите от търсенето.
Но не бива да се прекалява с ключовите думи. Пишете само това, което ще убеди клиента да направи покупка. Представете си, че вие самите търсите конкретен продукт. Какво бихте искали да видите в описанието?
Amazon се обявява като „най-ориентираната към клиентите компания на планетата“. Затова използвайте само ключови думи, които отговарят на нуждите на вашите клиенти. Проверявайте редовно страницата за въпроси и отзиви на нови клиенти. Тъй като много купувачи обръщат повече внимание на въпросите и отзивите на други хора, отколкото на описанието на продукта.
Съществуват няколко инструмента за избор на ключови думи, които потенциалните купувачи могат да използват, за да ви намерят, като например Google Ads Планиране на ключови думи, който е безплатен.
След като изберете ключови думи, разпределете ги равномерно във вашите обяви, добавете ги към заглавието и описанието.
Реклама
За да постигнете по-голяма видимост и продажби, е по-добре да платите за реклами на Amazon, така че продуктът да се показва по-високо в резултатите от търсенето. Рекламирането на спонсорирани продуктови реклами работи на модела PPC – заплащане на щракване и ви позволява да повишите позицията на продукт в резултатите от търсенето. На настолни компютри рекламните разположения могат да бъдат в горната част, под резултатите от търсенето и на страниците с описание на продуктите.
Разбира се, най-добрият начин за постигане на бързи резултати, е да възложите всички тези задачи на амазон маркетинг агенция. Много хора вече използват услугите на Prime Digital и са останали изключително доволни.