Предай килограм пластмаса и вземи книга по избор тази събота на паркинга на Kaufland Благоевград. „Книги за смет“ стартира тазгодишното си издание на 20 април (събота), а начална точка на инициативата е именно югозападният град. Най-голямата еко кампания, която насърчава едновременно четенето и рециклирането, ще се проведе от 10 до 13 часа на паркинга на Kaufland в Благоевград на адрес бул. „Димитър Солунски“ №21. От тази година, независимо от предаденото количество пластмаса над един килограм, участниците могат да получат само една книга. През 2024 г. „Книги за смет“ поставя началото и на нов дългосрочен проект, посветен на кирилицата, „Буквите, които ни свързват“.
От началото на инициативата в България през 2012 г. са рециклирани над 120 тона пластмаса и са раздадени книги на стойност над 1 млн.лв. Под новото мото „Буквите, които и свързват“ всяка буква от азбуката ще бъде представена под формата на специално издание. Всяка година участниците в кампанията ще имат възможност да колекционират тези идания, докато съберат буквите от цялата азбука.
Кампанията „Книги за смет“ се превръща в любима инициатива на много българи и затова организаторите дават възможност на всеки член от едно семейство да получи една книга като предаде самостоятелно количество пластмаса над 1 кг., но се включи в предаването заедно със своите близки.
Инициативата ще продължи до края на септември и ще обиколи общо 10 български града. Събраните пластмасови отпадъци ще бъдат рециклирани от „ЕКОПАК България“, който е партньор на инициативата от нейното създаване.
Най-голямата търговска верига в България подкрепя каузата на фондация Credo Bonum и издателство Smart Books, които са създатели на „Книги за смет“, като част от своя дългосрочен ангажимент за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба, предотвратяване на нейното използване, повече рециклиране и по-устойчиви опаковки.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Българо-американска кредитна банка, Община Бургас, община Велико Търново и община Пловдив.
Повече информация за „Книги за смет“ може да откриете във фейсбук страницата FB/knigizasmet.
За CredoBonum:
Фондация Credo Bonum е неправителствена организация, основана през 2006 г. инасочена към проекти и инициативи, допринасящи за положителна промяна в области като култура, екология, устойчивост, опазване на околната среда и др.
За SmartBooks:
Кампанията „Книги за смет“ е създадена по идея на издателство Smart Books през 2011година. Познато е със своите книги за пътешествия и с класически детски заглавия. Мисията му е свързана с четенето и опазването на природата.
За Kaufland България
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители. През 2023 г. компанията разполага с 65 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.