Провеждането на октомврийската сесия на ОбС – Благоевград виси на косъм заради невъзможност постоянните комисии към местния парламент да заседават.
В писмо до колегите си председателят Андон Тодоров вчера ги е уведомил, че в началото на идната седмица, когато по график трябва да се състоят заседанията на комисиите, ОбС няма да разполага с технически сътрудник.
С влизане в сила на новата структура на общинската администрация местният парламент вече разполага с отделно звено с 4 щата: три за технически сътрудници и 1 за юрист, което е на разпореждане на председателя.
От есента на 2019г., когато една от секретарките излезе в майчинство, местният парламент разчита само на двама души за административна работа. Отсъствията преди това временно се попълваха от заместници.
В момента е вакантно и мястото на юрист, след като назначената през лятото на граждански договор Петя Гюрова напусна от 1 септември ОбС и бе назначена в отдел „Правно- нормативно обслужване“ в общината.
В писмото си до съветниците председателят А. Тодоров алармира, че от вчера едната от сътрудничките им излиза в продължителен болничен, а другата е поискала платен годишен отпуск за първата половина от идната седмица, който не може да ѝ бъде отказан. Паралелно с това, вместо да разчитат на щатен юрист, съветниците са принудени да търсят помощта на колегите си юристи в състава на ОбС.
Кметът на Благоевград е отказал официално да назначи предложените от председателя А. Тодоров заместник на служителката, която е в майчинство, и юрист.
Мотивите му са, че не е нужно на този етап назначаване на трети сътрудник, тъй като в този състав администрацията на ОбС работи от 2018г.
Предложеният юрист пък нямал професионален опит, а заради разнородния характер на работата към ОбС е предвиден 1 щат за длъжност старши юристконсулт с 2 г. професионален опит.
А. Тодоров иска становище от председателите на постоянните комисии към местния парламент за начина на работата им, като прилага и част от кореспонденцията си с кмета Томов по темата за назначенията в техническото звено.
„Би трябвало да отменя заседанието на комисията ни, щом няма да има сътрудник, но преди да го направя, ще се чуя по телефона с председателя на ОбС и с кмета, за да разбера какво се случва, имало ли е назад във времето подобна ситуация и каква е практиката, ако изобщо има такава“, коментира съветникът Ясен Неделчев, председател на комисията за децата, младежта, спорта, туризма и неправителствените организации, и допълни: „Ако ОбС наистина има нужда от още един сътрудник, щом има щат, трябва да се вземат мерки и да не се възпрепятства работата“, каза Я. Неделчев.
„Как да работим, ако няма кой да подготви, комплектува и и да ни представи материалите?!“, реагира Красимир Роячки в качеството си на председател на Комисията по икономика.
„Не мога да разбера каква е целта на гражданина Томов, освен че така сам затруднява и дори бойкотира работата на администрацията си. Ако идната седмица нямаме административен сътрудник, комисия просто няма да има, няма нужда да отменям заседанието, защото такова просто няма да се състои“, коментира той.
Председателят на Комисията по селските райони, съветникът Исмет Узунов, също бе крайно изненадан от необичайния казус: „При така създалата се ситуация технически не можем да заседаваме на 20 октомври, когато е насрочена комисия, и ако не се променят обстоятелствата, ще трябва да отменя работата ни. Задълженията на техническите сътрудници са да подготвят материалите ни, да ги сканират и да ги изпратят на всички съветници, да се запознаем предварително, както и да водят протоколите от заседанията ни. Ако няма кой да комплектува преписките, ние няма какво да гледаме. Абсурдно е да работим без секретар. Не проумявам защо кметът е отказал назначение на човек по заместване“, коментира Исмет Узунов.
„Като председател на Комисията по социална и жилищна политика и като общински съветник съм длъжна да участвам в заседанията“, коментира ситуацията Любомира Хамбарджийска. Искам да изпълня задълженията си и ще го направя, стига да ми бъде осигурен служител по чл. 29 А от ЗМСМА. Заседанията на комисиите са идната седмица и дотогава се надявам да има промяна в ситуацията“, отбеляза тя.
20 са проведените сесии, в това число и извънредни, на ОбС – Благоевград от учредяването му до момента, което е своеобразен рекорд, сочи статистиката.
Източник: в. „Струма“