Официалната предизборна кампания още не е започнала, но в част от градовете в Югозападна България, като Благоевград, Петрич и Сандански някои кандидати за власт, очевидно нямат търпение и стартираха с грозни манипулации, поръчкови статии и репортажи. Мръсната и кална кампания за местните избори започва да покафенява и да отвращава всеки нормален човек.
Обект на нападки и атаки за сега обаче са предимно настоящите кметове. От няколко месеца те са обект на поръчкови статии в никому неизвестни, анонимни сайтове, чиито собственици, дори не смеят да се покажат и да заявят собствеността си, вероятно, за да се предпазят от съдебно преследване за разпространени лъжи и обиди.
Не липсват атаки и в социалните мрежи, в повечето случаи отново от фалшиви профили. Цялата анонимност на атаките навежда на мисълта, че по същество съдържанието им е лъжа, която никой не посмява да изрече лично и открито.Изпращат се и репортери, известни предимно с това, че се появят там, където ги изпратят поръчители, готови да платят щедро за всяка изпълнена поръчка. Тези репортери задават въпроси и сами си отговорят на тях, не дават възможност на никой друг да отговори, прекъсват, държат се арогантно и подвеждат….подвеждат и лъжат откровено. Те обаче, не са толкова виновни, те го правят за пари. Вината и отговорността за действията им е изцяло на поръчителите, скрити и анонимни и прежаднели за власт.
Кметските избори събуждат неподозирани низости, а очевидно кметският пост се е превърнал във фикс идея за мнозина, които са готови да минат през всичко и всеки, за да се доберат до кметския кабинет. Изненадващо самообладание запазват за момента Димитър Бръчков и Атанас Стоянов, които запазват добрия тон и не отговарят в същия стил на опонентите си. В Благоевград ситуацията е малко по-различна, защото Илко Стоянов често влиза в словесни битки с опоненти, макар и не директно, а чрез нарочни пресконференции пред медиите.
За никой обаче, не е тайна, че хората се умориха от омраза и лъжи, и по всяка вероятност, те ще дадат червен картон на онези, които я посяват. Нещо повече, интелигентният избирател си дава ясна сметка, че поведението по време избори е показателно за начина, по който би управлявал всеки един от кандидатите. Съветваме кандидатите за кметове да спрат, да помислят и да водят кампания, свързана с идеи и програми, а не с манипулации и негативизъм, защото срещу тях има хора, които могат да мислят. Никой, който е подценил избирателите, не е спечелил избори.