Голяма наша институция направи важно предупреждение. През последните дни установяваме, че има нова фишинг кампания от името на „Български пощи“. Около сто сигнала дневно изпращат граждани в Кол центъра на дружеството.
От името на „Български пощи“ се изпращат фалшиви имейли и SMS съобщения, с цел събиране на чувствителни лични данни, алармират от пощенския оператор. В съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка /понякога се посочва произволен номер/ и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и други, като е необходимо да предостави лични данни, от банкова карта и други. Случаите на измама подробно са описани на сайта на компанията.
„Български пощи“ отново обръщат внимание, че не изпращат тези съобщения, не изискват по имейл [email protected] или SMS заплащане on-line на такси и по никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката. Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.