Така цялостното завършване на аутобана ще стане факт към 2030 година, Еврокомисията каза ДА за изнасяне на Струма извън дефилето

Така цялостното завършване на аутобана ще стане факт към 2030 година. Брюксел каза “да” на България за проектиране и строителство и на второто платно на магистрала “Струма” извън Кресненското дефиле, съобщи регионалното министерство. Това ще даде възможност да започне работата по последния участък на аутобана между Крупник и Кресна. Правителството е възложило на министрите на регионалното развитие и на транспорта Андрей Цеков и Георги Гвоздейков да предприемат необходимите действия за проектиране и изграждане на този участък от “Струма”, става ясно от съобщението на ведомството.

От МРРБ уточняват още, че за това платно на аутобана – в посока от София към Кулата, тепърва ще се разглеждат възможните алтернативи. Възложено е прединвестиционно проучване. Трасето на магистрала “Струма” през дефилето е обект на спорове от години. Първоначалният план беше да се прокопае най-дългият шосеен тунел в Европа с дължина близо 20 километра, но той се оказа твърде скъп, а и не срещна одобрението на строителните компании. След това проектното трасе на този най-сложен участък от аутобана беше променено и предвиждаше в посока Гърция колите да се движат по досегашния път, който само да се реновира, а в обратна посока да се направи източен обход на Кресненското дефиле с пет тунела и 12 моста. За това платно вече са избрани строителни фирми, но подписването на договорите се забави заради оспорването в съда на ОВОС от екологични организации. В крайна сметка съдът отхвърли жалбите им.

Миналата година възникна идея целият път през Кресненското дефиле да се изостави като възможност и второто платно също да се изнесе извън дефилето, както настояваха екологичните организации. Пътят е около 11 километра, като почти целият в момента е разделен с колчета заради многобройните катастрофи. След като второто платно на магистралата също се изнесе от дефилето, той ще служи само като локален път. Според запознати до идеята се е стигнало след преговори с еколозите, които иначе биха оспорили в съда всяка възможна процедура, която предстои да се прави. Срокът за строителството на платното източно от дефилето е 4 години и по всяка вероятност то ще бъде готово до края на 2028 г. Новото трасе, за което Брюксел даде съгласие, все още не е проектирано, което означава, че реално строителството му няма да може да започне по-рано от година и половина. Срокът за изграждането му също е четири години и така цялата напълно построена магистрала “Струма” ще е готова най-вероятно около 2030 г., т.е. 25 години след като бе замислено довършването ѝ.

Свързани новини

Румен Томов: Икономически Благоевград затъна и това трябва да се промени коренно

vesito

Полицията не допусна протестиращи земеделци да блокират АМ „Струма“

vesito

Времето днес, прогноза за четвъртък, 29 юни

vesito

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.