Кюстендил с модерно туристическо приложение – част от последователната политика на администрацията за развитие на туризма
Една от основните цели на общинската политика през последните две години е Кюстендил да се върне там, където му е мястото- на туристическата карта на България, сред водещите балнеоложки и културно-исторически дестинации.
В тази връзка, по идея на кмета на Община Кюстендил – инж. Огнян Атанасов, експертите на отдел „Туризъм, младежки дейности и спорт“ разработиха през последните 3 месеца ново модерно мобилно приложение, което представя по иновативен начин богатството на града, неговите минерални извори, археологически и културни забележителности, традиции и туристически маршрути.
По време на представянето кметът инж. Огнян Атанасов подчерта, че мобилното приложение е част от последователната политика на общината да развива модерен, устойчив и конкурентен туризъм:
„Кюстендил има огромен потенциал – като балнеоложки център, град на културата, спорта и традициите. Наш приоритет е този потенциал да бъде показан по най-модерния начин. С новото приложение туристите ще получават бърза, точна и атрактивно поднесена информация за всичко, което предлага нашият град. Това е още една стъпка към целта – Кюстендил да бъде разпознаваем и предпочитан туристически център в България и извън нея.“
Мобилната платформа предлага лесен и удобен достъп до цялата необходима информация за града – обекти, събития, маршрути, места за настаняване, услуги и актуални новини, което я превръща в съвременен инструмент за популяризация на Кюстендил като атрактивна туристическа дестинация. Приложението има и версия на английски език. Новото туристическо приложение е разработено така, че да бъде максимално удобно, бързо и полезно за всеки посетител и жител на града.
То предоставя в реално време информация за:
- най-значимите културно-исторически забележителности – музеи, крепости, храмове и паметници;
- туристически маршрути, еко-пътеки и природни забележителности;
- балнеоложките ресурси на Кюстендил – минерални води, СПА услуги, лечебни и рехабилитационни центрове;
- предстоящи културни, спортни и фестивални събития;
- места за настаняване, хапване, отдих и развлечения;
- възможност за навигация, отзиви и споделяне на маршрути.
То е създадено като пълен дигитален пътеводител, който улеснява туристите да планират своя престой, а на жителите дава възможност да се информират за всичко, което се случва в града.
- Рекламата на Кюстендил – модерна, достъпна и ориентирана към туриста
С новото приложение Община Кюстендил поставя началото на по-мащабна стратегия за дигитална реклама на града:
- създаване на единна туристическа визуална идентичност;
- активно представяне на общината в онлайн платформи и социални мрежи;
- популяризиране на Кюстендил като балнеологичен курорт и целогодишна туристическа дестинация;
- видео и фото съдържание, разказващо за историята, традициите и природните богатства на района;
Станислав Георгиев, представител на Сдружение по туризъм – Кюстендил, поздрави усилията на Общината и подчерта значението на новата разработка за местния туристически сектор:
„Разработката е изключително ценна, защото много от туристите, които посещават Кюстендил, първо сядат в ресторант, а след това се чудят какво да разгледат. С това приложение този проблем се решава – всички забележителности, маршрути и услуги са на един клик разстояние.“
Той обърна внимание и на успешното партньорство между Сдружението и Община Кюстендил:
„Сдружение по туризъм има много добро сътрудничество с Община Кюстендил. Радваме се, че сте поели тази посока в бъдещето на туризма – това е правилната посока. Стъпка по стъпка вървим натам.“
Георгиев посочи и конкретни резултати от усилията за популяризиране на града:
„60-те обекта, членове на Сдружението, отчитат ръст от 30% на туристите в Кюстендил. Това приложение със сигурност ще бъде още една стъпка напред и значителна полза за бизнеса и гостите на града.“
