В Гълъбово поставиха билборд срещу екорекета на зелените неправителствени организации

В Гълъбово поставиха билборд срещу екорекета на зелените неправителствени организации.

На него са изобразени Тома Белев, съпредседател на „Зелено движение“, и друг екоактивист – Петко Ковачев, бивш съпредседател на партията. Двамата са сред най-изявените привърженици на затварянето на топлоелектрическите централи в Маришкия басейн. Въпреки че ТЕЦ-овете са гръбнакът на енергийната независимост на страната и в тях работят 50 000 души, еколозите искат унищожаването им. „Зелено движение“, когато бяха част от коалицията „ПП-ДБ“, наложиха в Плана за възстановяване и устойчивост ангажимент за затварянето на всички ТЕЦ в България до 2025 година.

Това е вторият подобен билборд в рамките на две седмици, след като на пътя между Симитли и Кресненското дефиле се появи пано с надпис „За задръстванията благодарете на тях“, заедно с лицата на Тома Белев, Борислав Сандов и Андрей Ковачев. Поне още 50 билборда като този в началото на Кресненското дефиле и в Гълъбово ще са нужни, за да се покаже колко и кои проекти от национално значение са блокирани от партийните еколози и зелени неправителствени организации, финансирани от чужбина и европейски поръчки.

Хронология на значимите инфраструктурни обекти, блокирани от еколозите:

Довършването на АМ Струма през Кресненското дефиле: За 20 години еколози саботират довършването на АМ Струма през Кресненското дефиле. През това време са заведени над 50 дела. Подадени са 64 доноса до Европейската комисия, Бернската конвенция и други европейски институции с искане за спиране на строителството на АМ Струма. Чрез евродепутата Радан Кънев направиха опит да прокарат през Европейския парламент петиция за окончателно спиране на магистралата, защото пречела на биоразнообразието в дефилето. Интересен факт е, че точно в този момент Радан Кънев назначава за свой акредитиран сътрудник Зарица Георгиева Динкова, бившата министърка на туризма. Тя стана медийно известна с хвърлянето на сухоземна костенурка в морето, за да я спаси от наводнение. През 2019 година Зарица Динкова е член на Националния съвет на Зелено движение, на което сега съпредседател е Тома Белев. Тя е подготвила документацията за движението на петицията в структурите на ЕП. Твърденията за съществуването на мрежа от организации и лица, които могат да се оприличат като „зелен октопод“, може би не са безпочвени. Въпреки натиска на Кънев и еколозите, провалът им беше пълен. Европейският парламент не само отхвърли, а въобще отказа да гледа петицията. Този саботаж има жестока цена: 74 загинали и 400 ранени само на 16 км в Кресненското дефиле.

 

Тунелът под Шипка: Следващият важен проект от национално значение, саботиран от зелените, е тунелът под Шипка. И неговата история е над 20-годишна. Зелените са против, защото съоръжението щяло да минава през територията на природен парк „Българка“, зони по Натура и директивата за птиците. Също като случая с АМ Струма, зелените лобират за прокопаване на тунел с две тръби по 7,4 км всяка. Проект със стойност поне 1.5 милиарда евро. Подозрително е поведението на зелените, които се изявяват като експерти по тунели, а не по екология. В този период консорциум с ръководител Тома Белев печели поръчка на обща стойност 2.6 млн. лв. за изработване на план за управление на природен парк „Българка“. Той отива още по-далеч: за да провали актуалния проект за тунел от 3.2 км, той вкарва трасето на съоръжението в резерватна зона, в която абсолютно е забранено не само строителството, но дори преминаването пеша. След това, когато Белев вече е зам.-министър на екологията, той прокарва приемането на плана за управление през Министерски съвет. Сдружение „Национална асоциация Българско Черноморие“ и община Габрово обжалват решението на МС и печелят делата. Актът на съда, който отхвърли плана на Белев, дава възможност в близко време да стартира изграждането на тунела под Шипка, за бърза и безопасна връзка между Северна и Южна България, въпреки забавянето с над 15 години от зелените.

Тунелът Петрохан: Той е поредният обект от национално значение и сигурност, свързан с безопасността на движение и икономиката, който е жертва на зелените. Историята за тунел Петрохан е с 25-годишна давност. Дори правителството на Симеон Сакскобургготски имаше амбициозни планове тунелът да е готов през 2008 г. През 2013 и 2017 г. пак има опити за развитие на проекта, но по екопричини нищо не се случва. През 2022 г. Борислав Сандов и Тома Белев, като министър и зам.-министър, отхвърлят идейния проект за тунел Петрохан, изготвен от Агенция „Пътна инфраструктура“. Причината е, че предложеното трасе минава през три зони по Натура. Отново се използва доводът, че тунелът засяга местообитания и нарушава директивата за птиците. Най-големият проблем обаче е, че точно на мястото, където ще минава трасето, е единственото местообитание в Стара планина на алпийския тритон – малко земноводно гущерче, разпространено в цяла Европа. В България го има на всички места, където има широколистни гори и вода. Поради тежките екологични процедури и възможността зелени НПО на две инстанции да обжалват оценките за въздействие върху околната среда, е малко вероятно строителството на тунел Петрохан да стартира в близките 10 години. / Еконовини.бг

Свързани новини

Намаляват цената на дървата за огрев

vesito

Съдът отказа обезщетение на още един от полицаите, които бяха подсъдими за смъртта на Чората

vesito

Читалищни дейци от Пиринско се събраха на заседание в комплекс „Боже име“

vesito

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.