Договорите, оповестени в регистъра на публичните поръчки, са с дълготрайност от 14 месеца за малките екрани и 12 месеца за БНР. Сумата е част от отпуснатите 10 милиона лв. за Комуникационна акция за приемане на еврото с Постановление № 480 на Министерския съвет от 2022 година
Министерството на финансите е оповестило поръчки за „ закупуване на програмно време за лъчение на осведомителни клипове в осъществяване на Комуникационната тактика за информация и гласност на присъединението на България към еврозоната “ и е сключило 5 контракта със следните медии:
– Нова телевизия – за сумата от 1 199 828,55 лева без Данък добавена стойност за период от 15 април т.г до 15 юни следващата година
Продуктите ще бъдат излъчени най-малко 694 пъти, от които 282 броя платени и 412 броя бонусни предавания, без възнаграждение, написа в договора сред министерството на финансите и Нова телевизия, сподели инспекция на Обективно.БГ в регистъра на публичните поръчки.
– БТВ Медиа Груп – за сумата от 1 168 585,36 лева без Данък добавена стойност за срок от 7 април т.г до 7 юни 2026 година
Продуктите ще бъдат излъчени най-малко 1092 пъти, от които 660 броя платени и 432 броя бонусни предавания, без възнаграждение, пише в контракта на финансовото министерство с БТВ.
– Българска национална телевизия – за сумата от 999 990,03 лева без Данък добавена стойност за период от 4 април т.г. до 4 юни 2026 година
Продуктите ще бъдат излъчени най-малко 1541 пъти, 20 бр. в най-гледаното време, остойностени по 200 лева без Данък добавена стойност за осведомителни клипове с дълготрайност до 32 секунди, и 50 безвъзмездни предавания в най-гледаното време, написа в документите на контракта с Българска национална телевизия.
– Българско национално радио (БНР) – за сумата от 299 999,93 Лева без Данък добавена стойност за период от 9 април т.г. до 9 април 2026 година. Продуктите ще бъдат излъчени най-малко 23 631 пъти, от които 2495 в ефира на радио „ Хоризонт “ и 21 136 пъти в ефира на районните радиопрограми на БНР, според сключения контракт.
– „ Радиокомпания Си.Джей ” ООД, която ръководи „ БТВ радио груп “ – за 40 000 лева без Данък добавена стойност по контракт, подписан на 11 април 2023 година
Общата сума по тези контракти е почти 3,7 милиона лв. без Данък добавена стойност. Други публични поръчки, които са оповестени от Министерството на финансите и по които следва да бъдат подписани контракти след класиране на участниците в състезанието, са за следните суми:
– 1,1 милиона лв. без ДДС за „ Изработване и доставка на печатни осведомителни материали и сувенирни артикули за осъществяване на информационната акция за обезпечаване на осведоменост и гласност на процеса по присъединение на Република България към еврозоната “
– 1,46 милиона лв. без ДДС за „ Предоставяне на услуги, свързани с образуване на събития за потребностите на Комуникационната тактика за информация и гласност на присъединението на България към еврозоната “
– 800 000 лв. без ДДС за „ Изработване на аудио-визуални осведомителни клипове за разпространяване в телевизионни и радио канали и цифровото пространство за разяснение на процеса по присъединението на България към Еврозоната “.
Тези публични поръчки са част единствено от първата фаза на Комуникационната тактика на Министерството на финансите и Българска народна банка, съгласно отговор до Народното събрание на финансовия министър Теменужка Петкова.
Втората фаза e интензивният интервал, който ще продължи до 1 месец след въвеждането на еврото. Той ще обхване допустимо максимален брой канали за връзка, както е планувано в признатата и съгласувана от Европейската комисия Комуникационна тактика. Това са както класическите осведомителни подходи за връзка, по този начин и най-новите и модерни информационни канали:
– Печатни и онлайн медии;
– Електронни медии – малките екрани и радио;
– Социални мрежи и цифрово пространство;
– Събития в цялата страна;
– Външна и вътрешна реклама.
Фокусът на последната Трета фаза, която е един месец след въвеждането на еврото до 12 месеца по-късно, е върху отбраната на ползите на потребителите, оценяването на процеса на въвеждането на еврото и провеждането на заключителни публични изследвания за новата валута.
След към този момент подаденото искане на изключителни конвергентни отчети Министерството на финансите е в стадий на оповестяване на поредност от публични поръчки за избор на реализатори по другите действия в осъществяване на Комуникационната тактика. Съвместно с Българска народна банка плануваните действия ще обезпечат опцията за в детайли разяснение и информиране на обществеността на място в близо 100 обитаеми места в страната.
Предвидено е тази активност от акцията да се осъществя с партньорството на Националното съдружие на общините, кметове, регионални шефове, народни представители, Икономическия и обществен съвет към Народното събрание, синдикални, работодателски и браншови организации, „ Български пощи “, Асоциация на банките в България, написа в отговор на парламентарно запитване Теменужка Петкова.
Министерството на финансите е сключило контракт за 316 660 лв. без ДДС и с „ Алфа Рисърч “ ООД с предмет: „ Изследване на настройките на обществото и провокациите пред обществеността и бизнеса във връзка присъединението на България към еврозоната “. Срокът на осъществяване на публичната поръчка е две години – от 18 март тази година до 18 март 2027 г