Важно за банковата ви сметка: Задължително направете това, иначе ще ви я блокират

Нова офанзива по банките за актуализиране на клиентските данни. Този път в акция е една от най-големите финансови институции по активи, предаде Марица. Със специални въпросници – 9 страници за фирми и 3 страници за физически лица, оттам изискват опресняване на данните за всеки, който има някакъв договор с банката, дори и за разплащателна сметка.

Неведнъж се е случвало клиенти да се окажат с временно блокирани сметки и невъзможност да ползват парите си заради това, че не са откликнали на искането на банката. Обновяването на информацията се прави периодично и индивидуално за всеки клиент. Може да стане по два начина – на гише в банката и през канала за онлайн банкиране.

 

 

Ако имате съобщение и го неглижирате, достъпът до сметките ви може да бъде временно ограничен и няма да са възможни нито плащане с карта, нито теглене от банкомат, нито нареждане на преводи и дори заплащане на битови сметки. Ще бъде ограничено и ползването на други банкови услуги, предупреждават от банката. Обичайно банковите служители държат да имат точен адрес, телефон и мейл на клиентите си. Изискват се също данните от личната карта и валидността й.

Каква е трудовата ви заетост – нает, пенсионер, студент, домакиня, безработен, фрийлансър или държавен или общински служител, е един от важните въпроси в документа за физически лица. А откъде очаквате приходи по сметката си? Като тук, освен регулярните източници – заплата, пенсия или обезщетения, дивиденти, наеми е добавена и графа „хазарт“.  Клиентът трябва да посочи конкретно от кои държави очаква бъдещи преводи по сметката си и за капак да определи средномесечен размер на операциите, които възнамерява да извършва.

В случай че, анкетираният е заемал в последната година висша държавна длъжност или е свързан с такова лице, ще трябва да попълни и допълнителна документация, обясняват банкови служители. При фирмите процесът с опресняването на данните отнема повече време, тъй като въпросникът е три пъти по-дълъг. Бизнес клиентите също трябва да посочат ориентировъчно какъв оборот ще минава през фирмените сметки, от къде /по държави/ очакват парични преводи и какви банкови услуги ще ползват.

На показ излизат действителните собственици на дружеството, както и политическият им статус. Ангажиментът на банките да имат детайлна информация за клиентите си произтича от Закона за мерките срещу изпирането на пари и се прилага от много години. В началото имаше огромно неудобство за хората, защото трябваше лично да се явяват на гише пред служител за попълване на въпросниците.

Сега някои банки разрешават това да стане и през дигиталните канали за обслужване. Неведнъж се е случвало клиенти да се окажат с временно блокирани сметки и невъзможност да ползват парите си, заради това, че не са откликнали на искането на банката.

 

Свързани новини

Кметът на Сатовча Арбен Мименов с празничен поздрав по случай Великден

vesito

Сандански-домакин на Национална среща между туристическия бизнес и местната власт

vesito

Община Сандански напомня: Наближава крайният срок за плащане на местни данъци и такси с отстъпка

vesito

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.