Европейската комисия глоби „Мета“ (Meta), компанията майка на социалната мрежа „Фейсбук“ (Facebook), със 797,72 милиона евро (841 милиона долара) за нарушения на разпоредбите на ЕС за защита на конкуренцията, облагодетелствали платформата за предлагане и търсене на продукти онлайн „Фейсбук Маркетплейс“ (Facebook Marketplace), предаде БТА. Нарушенията на антимонополните правила са свързани със злоупотребата с господстващото пазарно положение на „Мета“ в сектора на социалните медии и при онлайн рекламата, обясняват от ЕК.
„Мета“ свързва услугата си за онлайн класифицирани реклами „Фейсбук Маркетплейс“ с нейната социална мрежа „Фейсбук“ и налага несправедливи условия за търговия на други доставчици на услуги за онлайн класифицирани реклами“, изтъкна еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер. Компанията е „направила това, за да облагодетелства собствената си услуга „Фейсбук Маркетплейс“, като по този начин й е дала предимства, които други доставчици на услуги за онлайн класифицирани реклами не биха могли да имат“, добави Вестагер.
„Това е незаконно според антитръстовите правила на ЕС. „Мета“ трябва да спре с това поведение“, заяви тя. ЕК нареди на „Мета“ ефективно да прекрати поведението си и да се въздържа от повторно нарушение на антитръстовите правила на ЕС или от възприемане на практики с еквивалентен ефект на действие.