Сега трудно ще разреждат питиетата, радват се потребителите
Бутилките с бира, безалкохолно, алкохолните продукти и сокове, поръчани от клиенти на заведенията, трябва да бъдат отворени пред тях. Това правило е залегнало в Наредбата за категоризиране на заведенията. Нормата важи за всички подобни туристически обекти, независимо от вида и категорията им.
Тази практика цели да сложи край на притесненията на клиентите, че не се спазва хигиената, или пък питиетата се разреждат – практика, утвърдена още от времето на соца. С новото правило персоналът трудно ще разрежда питиетата, няма и да може да отмъщава на претенциозни клиенти. В същото време, когато бутилката се отваря пред клиента, се запазва и качеството на питието, както и се запазва охлаждането.
Никой не иска да пие разгазирана и стоплена безалкохолна напитка, или пък престоял в някоя кана сок. Потърпевши се оплакват, че при томболите, келнерите често носят бутилките безалкохолно или бира отворени, когато символите са отбелязани на капачките. Оказало се, че сервитьорите обират капачките, за да успеят да грабнат някоя дребна награда. Това е недопустимо, категорични са от потребителските организации. / Лупа.бг