Най-чаканата новина! През март пускат тунел „Железница“

Тунел “Железница” от АМ Струма ще бъде пуснат за движение за 3-ти март. До тогава трябва да мине държавната приемателна комисия, която да даде акт 16 на съоръжението.

Точно в този участък между Благоевград и Симитли в момента се образуват огромни тапи през почивните дни, защото при Симитли се събират потоците от автомобили идващи от Банско и Кулата. Но местните не вярват, че това ще бъде рецептата на тапите. Кметът на Симитли Апостол Апостолов коментира, че е необходимо да се изгради около 1 км алтернативен път покрай закрития вече рудник “Ораново”, до отбивката за Банско при така наречения мински мост. Проблемът бил със собствеността на съоръжението. Според него тази алтернативна връзка може да стане само за 1 месец работа.

Тунел “Железница” е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас, с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка е около 2 км. Съоръжението е с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Двете тунелни тръби са свързани с напречни връзки, които ще са за евакуация в случай на тежък пътен инцидент. Тунелът има 2 напречни връзки за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини, както и 4 за пешеходци. В района се изгради и хеликоптерна площадка.

тунел „Железница“

На хеликоптерната площадка при тунел “Железница” на автомагистрала “Струма” ще могат да излитат и кацат медицински вертолети до 3,750 тона. Пускането на тунела се забави  с над две години. Причината е, че се констатираха опасни две свлачища, които трябваше да се укрепват. Сега всичко е готово и се очаква 6-километровият участък от АМ Струма между Благоевград и Симитли да отпуши движението. Това обаче няма да реши генералния проблем на АМ Струма, защото остава недовършен участъкът в Кресненското дефиле. Засега остава да се реализира тъй наречен Източен вариант, тоест едното платно на магистралата да минава по досегашното трасе на дефилето, а другото да се вдигне високо по билото. Според експерти в близките 5 до 7 години това обаче едва ли ще стане./ Източник: Stroiteli-bg.com

Свързани новини

Предстоят дезакаризационни мероприятия на тревните площи в Кюстендил

vesito

За трета година „Лъвски скок“ в Кресна в памет на Апостола на свободата

vesito

Мнозинство! 21 отговорни съветници, милеещи за Благоевград, свикват извънредна сесия на 6 юли за решаването на важни инвестиции

vesito

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.