Софтуерът на толуправлението разполага с 50 мобилни, 295 стационарни и 100 претеглени в движение контролни точки, които вече заснемат и превишената скорост. Това каза директорът на Националното толуправление (НТУ) Георги Темелков днес на брифинг в сградата на Националното толуправление, на който бе демонстриран начинът на работа на електронната система за събиране на пътни такси.
Системата следи продажбите, трафика, задръстванията по граничните пунктове, натоварването на осите на всяко моторно превозно средство (МПС) и от скоро заснема и превишената скорост, съобщи председателят на Управителния Съвет (УС) на Агенцията „Пътна инфраструктура“ (АПИ) инж. Ясен Йорданов. Той обясни, че всички нововъведения се ползват за намаляване на пътния травматизъм, защото всички стационарни точки за контрол правят пълно покритие на пътищата в цялата страна.
Той уточни, че целта на НТУ е да събира повече средства от продажби, а не от глобите, но вметна: „Съгласете се, че без контрол няма да има и продажби“.
Снимковият материал, който системата предлага при нарушение за висока скорост на пътя, ще включва четири снимки. „Тестовете показаха, че програмата може да бъде сертифицирана след малки софтуерни промени“, каза още Темелков и обеща: „Ще ни отнеме време, но сме на път да успеем и с това въведение“. Очаква се Българския институт по метеорология да сертифицира софтуера за превишена скорост на НТУ. Доц. Георги Балабанов, външен експерт към Националното толуправление нагледно демонстрира в реално време как работи и как отчита нарушители с превишена скорост контролът на толнаблюдението, предаде БТА.
„Електронното правоприлагане на стоте претеглени в движение контролни точки, които следят претоварването на оста на превозното товарно средство на пътя, съвсем скоро ще бъде пуснато в действие“, каза още Балабанов. Той показа камион, който се движи в реално време и системата показа извън допустима натовареност на пътя, като отчете 54 тона. Министерството на вътрешните работи (МВР), агенция „Митници“, Националната агенция по приходите (НАП) също разполагат с тези данни от системата, уточни Темелков. Основната задача на системата е да следи пътните такси, но другите функционалности като правоприлагането на ограничаване на скоростта и натовареността са полезни и ние ги ползваме, обясни Балабанов.