Професионалните домоуправители и етажната собственост в многофамилните жилищни сгради ще бъдат вписани в електронни регистри, обединени в единна информационна система.
Това предвижда проект на Наредба за Единна информационна система на етажната собственост, разработена от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, съобщават от ведомството. И двата регистъра ще се администрират от МРРБ.
Със заповед на министъра на регионалното развитие и благоустройството ще се определят длъжностни лица за актуализацията на данните в Регистъра на професионалните управители, а общинските и районните кметове ще избират лицата за поддръжка на Регистъра на етажната собственост.
Фирмите домоуправители задължително ще имат застраховка „Професионална отговорност“. Предвидено е застраховката да се подновява ежегодно без прекъсване, докато професионалният управител – търговец, упражнява дейността по управление на етажна собственост.
Всяка етажна собственост ще има собствен идентификационен код при вписване в общинската или районна администрация. Той ще е с 10 или 11 знака и ще се издава при вписване въз основа на заявление, подадено по електронен път, писмено по образец или устно.