Стари коли за бракуване. Защо е време да се разделите със стария си автомобил

В България към 1 януари 2024 г. броят на регистрираните моторни превозни средства достига 4 030 487, от които леките автомобили са 3 006 214. Тревожно е, че 2 137 487 от тях са на възраст над 20 години. Тази статистика повдига редица въпроси относно безопасността и въздействието върху околната среда.

Усилията на Европейската комисия за намаляване на вредните емисии доведоха до редица промени, които вече се усещат чрез по-строгите правила за годишни технически прегледи. Много автомобили вече не отговарят на изискванията и не се допускат до движение, превръщайки се в коли за скрап .

Причини да бракувате старата си кола

Сред най-често срещаните причини за бракуване на автомобил са тежка повреда, невъзможен ремонт и спиране от движение при технически преглед. Основните проблеми, пред които се изправят собствениците, са два:

  1. Икономическа целесъобразност: Заслужава ли си да се инвестират пари за ремонт, който надминава пазарната стойност на автомобила?
  2. Безопасност: Заслужава ли си да се рискува здравето на семейството при пътуване в автомобил, чието техническо състояние не позволява да премине годишен технически преглед?

С въвеждането на строгите регулации за намаляване на вредните емисии, голяма част от колите в България стават негодни за употреба. Около 2 милиона автомобила ще бъдат в невъзможност да отговорят на новите евростандарти, основно защото са на възраст над 20 години.

Модифицирането на такива превозни средства, за да произвеждат по-малко вредни газове, често не си струва. Затова собствениците предпочитат да вземат колкото се може повече пари за тях и да инвестират в покупка на по-нов автомобил. А стариият да го дерегистрират от КАТ.

Свързани новини

Дневен хороскоп за 5 септември: Риби – звездите ще ви подкрепят, Скорпион – днес избягвайте спорове

vesito

Литературни награди в Благоевград

vesito

Топ 10 унисекс аромата за есента: Парфюмни вдъхновения за прохладни дни

vesito

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.