Сериозни промени за шофьорите, нова скорост по магистралите

Сериозни промени в Закона за движение по пътищата предвижда проект, публикуван на страницата на НС. Скоростта по магистралите у нас да бъде максимум 130 км/ч, а ТОЛ-камерите да засичат средна скорост и да се ползват от МВР. Мариян Василев е експерт по авто-мото подготовка. Бил е инструктор, а сега се занимава с международни превози. Изминава хиляди километри месечно и с автомобил и с тежкотоварни камиони. Да се намали скоростта по родните магистрали за Мариян Василев е безсмислено.

„10 км не са такъв фактор. Всяка година вадят статистики, че се повишава смъртността и самите произшествия. Да, но някой направи ли си сметка с колко се е повишил трафикът, а не да правим сметки, колко катастрофи има“, пита Мариян Василев, автоексперт, предаде NOVA. B мoтивитe ĸъм зaĸoнoпpoeĸтa e зaпиcaнo, чe пpeвишeнaтa и нecъoбpaзeнa cĸopocт e пpичинa за повишената смъртност на пътя. Именно първокласните пътища, а не магистралите са проблемни според автоексперта.  Намаляването на скоростта по магистралите ще създаде и административна тежест на държавата, а не облекчение за шофьорите, според Василев.

„Смяна на пътни знаци, смяна на закон за движение…ангажимент, който за мен е излишен“, посочва той.  Експертът по авто-мото подготовка обаче е съгласен с това ТОЛ-камерите да засичат средна скорост и да се използват от „Пътна полиция“ за налагане на глоби при превишаването ѝ. А що се отнася до друг наболял проблем – незаконните гонки по пътищата и демонстративното каране и снимане на километражи със скорост до 300 км/ч, то според Мариян Василев е нужен нестандартен подход от държавата към тези шофьори. Проектът за промени в Закона за движене по пътищата трябва да мине първо редица обсъждания и няколко гласувания в пленарна зала, преди да бъде обнародван.

Свързани новини

Магистрала “Струма” може напълно да излезе от дефилето

vesito

Ученик падна от петия етаж на столично училище

vesito

Силните мъже на България ще се съберат отново в Разлог

vesito

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.