ПП “Партия на Зелените“ с номер 20 в интегралната бюлетина за европейски парламент и народни представители!
В сферата на контролната функция на държавата. Надеждно затваряне кранчетата за източване на държавния бюджет. ( в: обществените поръчки; укриване на данъци и източване на ДДС; митниците, източване на здравната каса; и т.н.).
За превенция и борба с корупцията – Нов Закон, Нов държавен орган и Антикорупционна експертиза на законите и подзаконовите актове.
В законодателната власт – коренна промяна в законодателната дейност и функционирането на НС, изразяваща се в това:
- Народното събрание „да върне” ЗАКОНА към научно определените от древността до днес негови цел, форма и съдържание, а именно: да регулира обществените отношения като периодично ги променя или подменя във връзка с настъпили качествени изменения в обществените отношения;(*пояснение: „Законът е съвкупност от правила и норми, който регулира основни обществени отношения като в него се определят правата и задълженията на участниците в тези обществени отношения. Законът съдържа общи правила за поведение, регулиращи по траен начин(поне десетина години) тези отношения, набор от задължителни норми, скрепени със санкции.”)
- Народното Събрание да работи сесийно като се събира на сесия веднъж месечно, в първата или последна седмица на месеца, да обсъжда в комисиите, разглежда в зала и приема внесени проекти за Закони, допълнения и изменения към тях, както и Решения на Народното събрание;
- Народните представители, през останалото време да са задължени да бъдат при своите избиратели в съответния МИР, за да консултират с тях подготвяните закони, измениния и допълнения към тях, така че те да бъдат адекватни на действителността;
- Те да получават само командировъчни – пътни и дневни и заседателни по време на сесия.
- Народните представители не са служители или работници в смисъла на Кодекса на труда и Закона за държавните служители и затова не може да се говори за „заплати”, „работно време” и други административни зависимости.
Аргументи: Народното събрание по Конституция се състои от 240 избрани народни представители/законодатели, с основно задължение да приемат Закони, чрез които определят регулаторната макро рамка на обществените отношения в съответната държава.
Вместо това, Народното Събрание „де факто” се е превърнало в поредната държавна администрация от 240 пропорционално „избрани” служители. Възприели се като най-висши чиновници, те, за да оправдаят заплатите си, бълват нескопосани закони – еднодневки, разписани до равнището на един Правилник, Наредба, Инструкция или някакъв друг подзаконов нормативен акт, с безкрайни препратки в преходните и заключителни разпоредби. Този начин на „законотворчество” утвърждава правно и оправдава чрез закона, колективната безотговорност на Изпълнителната власт.
В сферата на изпълнителната власт – връщане към нормалността, изпълнителната власт да изпълнява функциите си по организиране на изпълнението на Законите, съдържащи програмите за ускорено, устойчиво развитие на икономиката и обществените отношения в съответствие с Националната Доктрина за суверенна/независима, демократична и благоденстваща българска нация и държава, както и да носи реална отговорност за това. Прецизно разграничаване на функциите, правомощията и взаимоотношенията на политическите кабинети и на институциите на публичната администрация. гарантиране тяхното стриктно спазване.
Купуването и продаването на гласове е престъпление!