Пияни и дрогирани намаляват, катастрофи и убити стават повече

Българските пътища остават опасни, сочат данните на КАТ

Депутати бързат с въпроса правилно ли промениха НК, 16 убити повече спрямо м. г.

Има намаление от 11% на пияните и дрогираните шофьори през август спрямо юли тази година, но в сравнение с август 2022 г. намалението е по-значително – над 30 процента. Това става ясно от писмен отговор на вътрешния министър Калин Стоянов на питане от депутата от “Възраждане” Петър Петров.

Целта на въпроса е да се установи дали са имали влияние влезлите в сила на 8 август промени в Наказателния кодекс, с които се отнемат в полза на държавата автомобилите на водачи с над 1,2 промила алкохол и употребили наркотици. Отговорът обаче е едновременно и да, и не, защото статистиката на заловените зависи от една страна от активността на пътната полиция да проверява, а от друга страна – колко шофьори са решили да нарушат закона. Вижда се например, че 499 са били заловените пияни и 478 дрогирани през юли т. г., а през август са били съответно 438 и 404. Да, но през юни са били 388 пияни и 367 дрогирани, тоест – спрямо юли има намаление от 11%, а спрямо юни – увеличение от близо 13%.

Експерти по математически модели обясниха пред “Труд news”, че става дума за малки отклонения и все още е рано да се определи тенденция. Необходимо е да се видят статистически данни на КАТ най-малко за едно полугодие – от 8 август 2023 г. до 8 февруари 2024 г., или за 1 година до 8 август 2024 г. и тогава да се види дали кривата отива надолу.

Големият проблем не само на МВР, а и на всички, които искат по-големи присъди, отнемане на автомобили и какви ли не още наказания на пияни и дрогирани шофьори е, че жертвите на пътя в България НE намаляват. Обратното – има увеличение както на броя на катастрофите, така и на убитите и ранените. Спрямо 2020 г. то е драстично (виж таблицата) – над 800 повече ПТП, над 60 повече убити и над 130 повече ранени. Тези данни трябва да видят депутатите, които гласуваха промените в НК, създадоха калпави правила и сега се чудят как да поправят. Тях трябва да гледат примерът Денков и неговият вътрешен министър, а не да говорят ала-бала за безопасност по българските пътища.

Снимката е илюстративна

Свързани новини

Община Петрич стартира проект за устойчив агротуризъм!

vesito

Украинският парламент разреши закупуването на двата реактора от АЕЦ „Белене“

vesito

20 ранени на пътя за денонощието

vesito

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.