Община Сатовча направи важна крачка към модернизацията на социалните грижи, като официално въведе новата иновативна услуга „Телекеър“.
Инициативата е част от дейност 2 „Развитие и предоставяне на иновативни дистанционни услуги – телекеър“ по проект „Иновативни здравно-социални услуги в община Сатовча”, реализиран с подкрепата на Европейския социален фонд плюс чрез Програмата „Развитие на човешките ресурси“ 2021–2027 г.
Кметът на общината д-р Арбен Мименов получи първите три индивидуални устройства за дистанционно наблюдение, които ще подпомагат наблюдението над здравословното и психо-социалното състояние на потребителите. Тези модерни устройства осигуряват 24-часова връзка с помощен център, могат да измерват жизнени показатели и разполагат със специален SOS бутон, който позволява незабавна реакция в спешни ситуации.
Услугата ще обхване общо 40 потребители от община Сатовча – основно възрастни хора в невъзможност за самообслужване, самотно живеещи лица и хора с увреждания. Чрез нея се цели повишаване на тяхната сигурност, самостоятелност и качество на живот.
В рамките на проекта ще бъдат предоставяни и почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги, които ще подпомагат нуждаещи се лица в ежедневните дейности и здравните грижи. Комбинацията между пряк контакт и дистанционно наблюдение превръща проекта в едно от най-модерните решения за социална подкрепа в региона.
От общината подчертават, че внедряването на „Телекеър“ е важна стъпка към създаване на устойчива, навременна и качествена система от услуги, които реално подобряват живота на хората в нужда и ги правят по-защитени в собствените им домове.
Инициативата е пример за това как европейското финансиране и модерните технологии могат да допринесат за по-добро бъдеще на местната общност.
