Повечето от тях минават без проблеми над половин милион километра
Въпреки че технологиите напредват и автомобилната индустрия се движи в различна посока, дизеловите двигатели все още не са мъртви. Колите с нафта ще се използват още няколко десетилетия, особено на пазара на втора ръка, където освен в България са предпочитани и в развити европейски страни като Германия и Италия. Добрите дизелови двигатели са ценени заради своята икономичност, а в много от случаите и заради здравината си, въпреки че по принцип нафтовите агрегати са по-скъпи за поддръжка от бензиновите си събратя. Представяме ви списък с най-надеждните дизелови двигатели, използвани в автомобилната индустрия с помощта на статистически данни от Autospruce.com. В тази класация няма победител. Моторите са определени от специалистите, които са се доказали във времето като най-издръжливи.
BMW M57
Двигателят M57 на BMW е сред най-издръжливите дизелови двигатели. Шестцилиндровият редови агрегат се произвежда между 1998 и 2010 г., като е монтиран на няколко модела на BMW, но също и на Land Rover Range Rover. Двигателят е с обем между 2,5 и 3,0 литра, развиващ мощност между 150 и 286 конски сили. Двигателят на BMW M57 често може дори да издържи без никакви ремонти и пробег над 500 000 км.
Mercedes-Benz OM611
Едно от доказателствата са и кремавите таксита Е-класа, който бяха емблематични за градовете не само в Германия. Двигателят OM611 с обем 2,1 литра е малко по-модерен мотор и проблемите, от които страда, са минимални, обикновено се появяват при високооборотни коли и засягат инжекторите или горивната помпа. Може да се намери на автомобили като C- и Е-класа или Sprinter. Двигателят OM611 е редови 4-дизелов двигател и се произвежда от германската компания допреди две години. През 1998 г. той замени атмосферния OM604 с индиректно впръскване в W202 C-класа и W210 E-класа за моделната 1999 година.
PSA 2,0 HDI
Французите също не отстъпват, особено що се отнася до 2,0-литровия двигател, произведен от групата PSA. Монтиран на множество автомобили от Citroen и Peugeot до Ford и Volvo, този двигател често се смята за един от най-надеждните дизелови двигатели с технологията комън рейл. Двигателят 2,0 HDi е оборудван с филтър за твърди частици, като първите агрегати развиват между 90 и 109 конски сили, по-късно мощността е увеличена до 136-180 конски сили.
Volvo 2,4 D5
През 2001 г. Volvo започва да произвежда собствен дизелов двигател след години на използване на мотори с нафта от Volkswagen. 2401-кубиковият петцилиндров двигател бележи началото на семейството D5. С течение на времето дизайнът на двигателя се развива, както и технологиите. Второто поколение е въведено през 2005 г., а третото – през 2009 г. Първият двигател с обем 2401 куб. см, който предлага 163 к.с. и 340 Nm или 130 к.с. и 280 Nm, се счита за най-издръжлив. Тези двигатели също могат да достигнат 700 000 км без големи проблеми и могат да бъдат намерени на модели като XC90 , XC70, V70, S60 или S80.
Volkswagen 1.9 TDI
Старият 1,9 TDI на “Фолксваген” едва ли има нужда от представяне. Смятан от мнозина за най-добрия дизелов двигател, произвеждан от групата VAG, той е направил успешна “кариера” на много модели в групата. Двигателят е проектиран от инженера Фердинанд Пиех и е много надежден благодарение на гениалната инжекционна помпа, която води до нисък разход на гориво. Това е един от най-използваните двигатели на VAG групата и издържа безпроблемно над 500 000 километра пробег.
1 коментар
Най-добрите – стар мерджан 2,5д, първото комън рейлче ФИАТ/АЛФА – 1.9гтд – 100/105коня