Мой приятел ми разказа, че в Париж най-много го впечатлила не Айфеловата кула, а Бастилията. Историческата крепост, разрушена преди повече от 200 г., днес представлява няколко линии върху едноименния площад, които очертават къде са били стените на крепостта. И тези линии с блажна боя са обявени от французите за тяхна забележителност и са задължителна спирка за туристите във френската столица.А ние в Благоевград, които имаме не по-малко история и възможност да изкараме пари от нея, струпахме древния град Скаптопара до магистралата и го изолирахме така, че никой да не може да стигне до него, парковете ни потънаха в бурени и забрава и не правим нищо да популяризираме и развием Картала, който е много по-близо до столицата от Банско и би могъл лесно да се превърне в предпочитано място за скиорите, идващи от софийското летище.
Тези наблюдения на Андон Тодоров са залегнали в основата на плана му как за 2 г. Благоевград може да се развие като дестинация както за летния, така и за зимния туризъм. След десетки разговори с туроператори, архитекти, собственици на местата за настаняване в Благоевград, които са над 60, както и общественици, той е разработил маршрута на бъдещите туристи с всички съпътстващи го детайли. Най-общо първата спирка е „Скаптопара“, следват парковете Македония, Ловен дом с розариума и кръста, а за зимните туристи е направил връзката между града и ски пистите над града.
Задължителното начало е старинният град, който бе изместен заради строежа на автомагистралата. С една отбивка от пътя туристическите автобуси за няколко минути ще могат да стигат до него и да попаднат в Благоевградската „Бастилия“, само че не в настоящия й насипен вид, а в силно социализирана зона с подходящ паркинг, изграден до нея, тоалетни, малки търговски обекти за продажба на сувенири, а защо не и екоселище, в което хората от съседните села ще могат да продават прясната си продукция.
В самия град автобусите ще могат да паркират в парк Македания, който към момента е единственото подходящо място за спиране на тежки коли. Оттам пешеходният им тур ще продължи по главната търговска улица, кв. Вароша и подстъпите към любимия някога на благоевградчани парк Ловен дом. Спешното възстановяване на парка ще бъде поверено на общинската фирма „Биострой“, която без особени разходи може да го изчисти от бурени и саморасляци, ще бъдат поставени много лампи и кошчета за отпадъци, жива охрана и видеонаблюдение. В плановете на Тодоров е и възстановяването на розариума с детски кътове и места за отдих, експозиция на археологически находки от „Скаптопара“ и разкопките при с. Дренково, екозона с иновативни елементи и кът за артпластики на местните художници. Оттук с въжена линия ще може да се стига до съседния хълм. Според архитекти той е отличен за направата на открита площадка с панорамен изглед към Благоевград, която ще е подходяща за общи мероприятия.
За зимните туристи Картала ще бъде „вързан“ с Благоевград посредством маршрутки, които ще тръгват от Младежкия дом. Автобусите ще са оборудвани с външни багажници за ските им. За хората с лични автомобили под самите ски-писти Тодоров смята да направи голям паркинг, а инвеститорът на ски-зоната вече е поел ангажимент за уширяване на моста към Картала и „ръкав“ към курорта Бодрост.
Според А. Тодоров целият този план има вече икономическа обосновка и с помощта на общинските фирми реализацията му няма да е скъпа. Освен това във всеки един от етапите той и екипът му са отворени за предложения от страна на благоевградчани, единствено с помощта на които градът отново може да върне славата си от края на миналия век за предпочитана туристическа дестинация и задължителна спирка по пътя от и към Гърция.