Задругата на банските механджии „Уникално Банско“ съвместно с община Банско организираха рекламно-опознавателен гастрономически тур за журналисти „Вкусът на Банско“. В него се включиха представители от специализирани електронни медии и печатни издания от България, Гърция и Сърбия.
Заместник-кметът на община Банско Сашка Въчкова и Юлия Попова – представител на Задругата на банските механджии, подчертаха значимостта на съхраняването на традициите и културно-историческото наследство, част от които са местната кухня и битовите порядки от миналото. Това е начинът Банско да се открои на туристическата карта и да има свой уникален и атрактивен облик в глобализирания свят.
Целта на домакините е да популяризират местното кулинарно наследство – банската кухня и нейния балкански характер. Кулинарното наследство на Банско бе демонстрирано атрактивно и с много настроение чрез показване направата на емблематичната „Банска капама“ и сладкиша „Кукурини“.
По време на обиколката, на журналистите бяха представени местни продукти – сирена и мед, и бяха организирани винени дегустация на изби от региона по поречието на реките Струма и Места.
На презентацията на тема: „Гастрономическия туризъм: Ключът към увеличаване на доходите на местните предприемачи“, представена от Мария Атанасопулу, председател наWorld Food Travel Association и посланик на Green Destinations, беше акцентирано върху потенциала на този вид туризъм за утвърждаването на курортите като целогодишни дестинации и за подпомагане на общинската икономика.
Представянето на Банско като дестинация за гастрономически туризъм, базирана на кулинарните традиции, местната култура, местните продукти и автентичност, има за цел да разнообрази предлагането за туристите, а именно – преживяването. В края на посещението си, журналистите споделиха отличните си впечатления от качеството на храната, отношението и гостоприемството на банскалии.