Шок! Хотел стъписа клиенти с 40 лв. такса за интернет

„Чудесата“ на българския туризъм явно са неизчерпаеми. Поредните сигнали са за безумни хотелски такси. Зрители на Нова тв се оплакаха, че на нашето Черноморие са ги изненадали неприятно с такса за ползване на интернет – 40 лева, и то само за едно денонощие. Освен че е неприлично висока, тази такса не е е фигурирала в обявената онлайн оферта за почивка.

Друг черен щрих е свързан с паркирането. Хотелът взимал по 12 лева за паркинг, като при това не гарантирал, че ще има свободни места.  Има и трета изненада, за която туристът не е уведомен предварително – дължи депозит от 100 лева за евентуални имуществени щети, като не е посочено в кои случаи се удържат пари от депозираната сума.

След като недоволните клиенти възроптали, от управата на хотела обещали да направят проверка и да вземат мерки.  В резултат скритите клаузи се появили черно на бяло в общите условия за ревервиране на почивка.

Случаи като цитираните такси капани в интернет предложенията за ваканции и пътувания  не са единични и не са само български патент.  По данни на Еврофейската комисия два от всеки три сайта за резервации пускат оферти които подвеждат потребителите. Проверки на  352 онлайн  платформи са показали, че в 235 от тях цените не са достоверни –   обикновено са измамно ниски, а когато дойде време за плащане, се оказват обрасли с допълнителни елементи.

Коментарът на българската Комисия за защита на потребителите по повод на офертите уловки и на скъпите екстри по българските хотели, заведения и плажове, не е особено полезен и обнадеждаващ.  От КЗП съветват да четем много внимателно какво пише в онлайн офертите, преди да натиснем бутоните „резервирай“ и „плати“. И уточняват, че дори да има нахално високи такси –  като 5 лв. за Wi-Fi на плажа, дори ако не искаме да го ползваме, или като хотелския интернет по 40 лв. на ден, ако те са надлежно обявени и видни за курортистите, няма нарушение и нищо не може да са направи.

Ако тази информация е скрита обаче, това е нелоялна търговска практика и ни дава основание да санкционираме съответния туристически обект, коментира  редседателят на КЗП Димитър Маргаритов.

В същия дух са и коментарите на бранша – ако дадена такса е обявена, не е нарушение, макар че 40 лв. за интернет не е добра реклама.

От различни туристически организации напосредък дори се гневят на медиите, че дават гласност на такива негативни случаи и така пъдят летовниците от българските курорти.  Но нима не е работа тъкмо на браншовите камари и съюзи да търсят отговорност на свои членове, които вредят на имиджа на българския туризъм? Вероятно си мислят, че единствената им роля е да натискат за лобистки законови поправки, за увеличаване на рекламните бюджети и на помощите за отрасъла.

И докато в България негативните случаи се множат и нагли печалбари пъдят туристите, в Гърция и Турция се надпреварват да ухажват клиентите с евтини оферти, промоции и безплатни екстри. Сега в разгара на пандемията много гръцки хотели например предлагат да поемат разхода за PCR тестове. Други предоставят безплатни нощувки при по-дълги резервации.

Източник:Сегабг

Свързани новини

Енджи Касабие забрани преяждането

Regiona

Във Виетнам продават презервативи втора ръка (ВИДЕО)

Regiona

Днес ще се радваме на слънчево време

vesito

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.