Смразяващ ефект от карантината: 74% спад на посещения в заведения, кина и молове в Благоевград

У нас хората най-много са ограничили излизанията си в Благоевград и Варна.

Спад с две трети (66%) на посещенията в ресторанти, кина, кафенета, молове и места за развлечение.

Над една трета (36%) по-малко посещения на земеделски и фермерски пазари, дрогерии и аптеки.

Изчезнали са повече от половината (58%) от хората, минаващи през автогари, жп гари и метростанции.

Близо една трета (29%) по-малко са пътуванията до работното място.

Това са само част от данните за смразяващия ефект на карантината в България, посочени от компанията „Алфабет“. За пръв път нейното най-известно поделение „Гугъл“ разпространи заключенията от огромен масив данни – вероятно най-големият в света – за придвижването на хората от 131 държави в седмиците на пандемията от коронавируса.

Констатациите за въздействието на т.нар. социално дистанциране са спрямо базов показател за всеки ден от петте седмици от 3 януари до 6 февруари. В съобщението са данни за периода от 16 февруари до 29 март.

В документа има и данни за големи градове и области в България, от които се вижда, че във Варна например през транспортните центрове са минавали едва 26% от обичайното само няколко седмици преди това. Същият е показателят и за заведения, кина и молове в Благоевград, където спадът е със 74%./Дневник

Свързани новини

Влизаме през детекторна рамка за температура в общината в Благоевград

vesito

Учениците в Банско пътуват с чисто нов 36-местен автобус

vesito

ЧЕЗ планират ново спиране на тока заради профилактика

vesito

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.