Промени в ЗЗП забраняват подвеждащите послания в онлайн местата за търговия

Тази седмица Министерският съвет прие предложение за промени в Закона за защита на потребителите. Законопроектът допълва критериите, по които Комисията за защита на потребителите извършва преценка кога дадена търговска практика е нелоялна, ще доведе до подобряване на прилагането на действащото законодателство и е съобразен изцяло с правото на Европейския съюз.

Ако бъдат приети от Народното събрание, текстовете ще възпрепятстват онлайн търговците да публикуват подвеждаща или фалшива информация за продаваните от тях стоки, например с неверни отзиви от други потребители. „Посланията, които се отправят, трябва да са автентични“, каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в студиото на телевизия Bulgaria ON AIR.

Доставчиците на онлайн платформи за електронна търговия също ще трябва да са по-отговорни към потока на информация. От тях ще се изисква да представят критериите, по които се осъществява класирането на информацията в търсачките на интернет магазините, както и дали третите лица, предлагащи стоки и услуги в платформите за пазаруване, са търговци или не. Промените в Закона за защита потребителите предвиждат и сериозни санкции за нарушителите, особено при т.нар. трансгранични нарушения.

Източник: fakti.bg

Свързани новини

Изтича срокът за корекция на данъкa върху доходите за 2021 г.

Regiona

Уволниха шефа на „Пирогов“ проф. Асен Балтов

vesito

Подкаст: Янис Варуфакис за българското влизане в еврозоната и защо Планът за възстановяване е грешка

Regiona

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.