По-голямото не винаги е по-добро! Как да тренирате за тонус и здраве

Красивото и атлетично тяло не е непременно съставено от големи мускули. За да изглеждате добре най-важни са пропорциите, правилната стойка, добрият мускулен тонус, стегнатото тяло и свежата кожа.

 

Разбира се, важно е да сте силни, енергични и здрави. Затова когато започвате да тренирате не е нужно натрупването на мускулна маса да бъде основната ви цел.

 

Как да тренирате за здраве и тонус?

 

Силата е свързана с напрежението

 

Ключът към повишаване на силата не е в натрупването на обем. Ако искате да постигнете голяма мускулна маса трябва да подложите тялото си на сериозно натоварване, да промените хранителния си режим и да приемате правилните добавки.

 

Може да получите повече информация в Anabol.bg относно това кои добавките ще ви помогнат да изградите мускулна маса.

За да бъдете по-силни и издръжливи обаче не е нужно да имате големи мускули. Трябва да се съсредоточите върху напрежението, което тренировките оказват върху вашето тяло, защото именно то стимулира силата.

 

Подходящите упражнения

 

Най-добрите упражнения за повишаване на силата са:

 

  • Клекове
  • Мъртва тяга
  • Лежанка
  • Раменна преса

 

Именно върху трябва да се съсредоточите и да ги изпълнявате правилно. Набиранията и гребането също са полезни, но не и като основна част от тренировката.

 

Увеличете повторенията

 

Постепенно увеличавайте сериите и повторенията на тренировките със собствено тегло. Ако в началото правите по 5 лицеви опори на серия, а след това по 10 на серия, определено сте повишили силата и издръжливостта си. Изпитвайки тялото си по този начин вие стимулирате мускулите си да работят по-ефективно.

 

Контролирайте скоростта

 

Да можете да контролирате скоростта на изпълнение на упражнението е важна стъпка към придобиването на сила. Това означава да увеличите или намалите времето под напрежение за да тренирате издръжливостта си.

 

Да речем, че вече правите по 10 лицеви опори в серия и се справяте перфектно. Следващия етап е да увеличите времето под напрежение – това е периодът, в който мускулите са съкратени. Неговото увеличаване е пряко свързано с интензитета на тренировките.

 

Може да опитате и да намалите времето – например вдигате 50 кг. от лежанка в 10 повторения с нормално темпо. Какво ще стане ако забавите темпото умишлено? Ще се изморите повече защото държите мускулите си напрегнати по-дълго. Така ще имате по-ефективна тренировка без да увеличавате теглото или повторенията.

 

Изометрични упражнения

 

При този тип тренировки упражняваме сила срещу някакво съпротивление без реално да се наблюдава движение. Типични примери са планк, стоеж на стена или задържане на дъмбела над главата преди спускане. Изометричните упражнения се използват активно от бодибилдъри и трениращи силови спортове и бойни изкуства, тъй като значително повишават силата и издръжливостта.

 

Плиометрични упражнения

 

Това са упражнения, които позволяват на мускула да достигне максималната си сила за възможно най-кратко време. Класически примерни са: клекове с отскок, напади с отскок, бърпи, лицеви опори с пляскане в горната част и всички упражнения с отскачащи движения. Те водят до много бързо съкращаване на мускулите, което цели повишаване на силата и бързината.

 

Бъдете търпеливи

 

Не очаквайте светкавични резултати и не подлагайте тялото си на свръх натоварване защото рискувате травми, преумора и загуба на мотивация. Бъдете последователни и търпеливи и резултатите ще дойдат. Отбелязвайте постиженията си и увеличавайте натоварването постепенно. Не забравяйте, че основната ви цел е по-добро здраве и сила, а не огромни мускули.

Свързани новини

4 причини да не започвате връзка с женен мъж

Regiona

Латино сериал – животът на красивата съпругата на Ел Чапо (СНИМКИ)

Regiona

Деси Слава: Съдружник ме остави ме без пукнат лев

Regiona

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.