Как да се преборим с мазната кожа

Мазната кожа и запушените пори са един от най-често срещаните проблеми с кожата. Те са предпоставка за акне, поява на черни точки, комедони, кожни възпаления. Лъщенето на кожата е допълнителен неприятен ефект, който понижава самочувствието и пречи на задържането на грима.
Диетата и храненето имат връзка със състоянието на кожата. Неправилното хранене може да влоши здравето на кожата и да създаде предпоставки за омазняване, прекомерна секреция на себум, запушване на порите, акне.
За да намалите омазняването и запушването на порите е важно да преминете към дългосрочна диета, която да превърнете в свой начин на живот. Тази диета има положителни ефекти както за кожата, така и за целия организъм, защото изключва редица вредни храни, пише az-jenata.bg

Кои са факторите, които предизвикват омазняване и запушени пори?
Една от най-често срещаните причини за повишена секреция на мастните жлези и запушването на порите на кожата са хормоните. Различни хормонални дисбаланси имат отношение към повишаване на секрецията на себум, предизвикващ запушване на порите. Високите нива на тестостерон и инсулин са сред най-честите причини за хормонално предизвикано омазняване на кожата. Консултирайте се с лекар, за да проверите дали нивата на тези хормони са в норма или не.
Запушването на порите се случва заради наслагване на кожни клетки, мръсотия, себум в порите, което причинява тяхното запушване, създавайки условия за възпаления.

Каква диета е добре да се спазва, за да се намали омазняването и запушването на порите?
Най-важно е да знаете какво не трябва да ядете, ако страдате от мазна кожа и запушени пори. Някои храни имат негативен ефект върху кожата, като повишават секрецията на себум, което създава допълнителни условия за запушване на порите и поява на възпалено акне.

Храни с висок гликемичен индекс
Тъй като инсулинът е един от хормоните, имащ отношение към омазняването и запушените пори, храните, които предизвикват рязко повишаване на този хормон е добре да се ограничат.
Сред храните с най-висок гликемичен индекс са рафинираните въглехидрати, захарните изделия, сладкиши и десерти, тестени изделия от бяло рафинирано брашно, царевични сиропи и нишесте, някои плодове и зеленчуци (картофи, диня, пъпеш, ананас, тиква, маракуя), бял ориз.

Източник: fakti.bg

Свързани новини

Раздяла с жена Козирог – какво трябва да знаем?

Regiona

Том Форд остана вдовец

Regiona

Кои зодии са най-добри приятели

Regiona

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.