И Шенген не възпира зелените да искат спиране на довършването на АМ Струма

Добрата новина за България е, че на 12 декември ще бъде взето решение най-накрая страната да стане част от шенгенското пространство. Това е единствената кауза, която еднозначно обедини политиците и цялото общество. Тази възможност за развитие на транспортния сектор и спокойното пътуване на гражданите обаче не попречи на екологичните неправителствени организации, отново да поискат от Бернската конвенция да спре довършването на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле, пише Еко Новини. В сигнал, изпратен от еколозите до  Конвенцията, те отново настояват за прекратяване на строителството на магистралата. Документът, с обем от 50 страници, съдържа всички техни опорки от последните 20 години.

Аргументите на зелените са два

Първият: Заплаха за флората и фауната: Изграждането на магистралата щяло да застраши местообитанията на два вида влечуги, два вида костенурки, както и движението на мечки и вълци в района.

Вторият :Според  зелените те били единствените, които изразявали мнението на българското общество, а то било против строителството на АМ „Струма“. Същото еколозите твърдят и за местните хора от Югозападна България – че те не желаели довършването на магистралата.

Факти срещу манипулации

И двете твърдения на еколозите са напълно неверни: Екологичната оценка: Още през 2017 г. има влязла в сила оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС), потвърдена и от Върховния административен съд, след жалба на зелени НПО. Според ОВОС няма установени значителни въздействия върху природата. Напротив, изпълнението на проекта, с предвидените надлези и подлези за животни, ще осигури по-добра свързаност на местообитанията и движението на дивите животни. Мнение на местните: Освен няколко зелени активисти и 4-5 собственици на заведения в Дефилето, местното население настоява за спешно довършване на магистралата. Причината? В участъка са загинали 76 души, а над 400 са ранени.

Защо е спешно изграждането на АМ „Струма“?

След присъединяването към Шенген и отпадането на граничния контрол, се очаква значително увеличение на туристическия и транспортния трафик. Три критичните точки остават: Самото Кресненското дефиле, с тесния път, неосветените опасни тунели, липсата на алтернативно трасе и невъзможността поради огромния трафик за качествени ремонти, предопределят задръстванията.  Въпреки новото – трето платно преди Симитли, тапите през лятото достигат чак до  тунела „Железница“ в посока Кулата. Преминаването през целия град Кресна създава километрични колони от коли и камиони, почти до Струмяни.

Необходими действия:

Одобряване на проекта: Техническият проект за източния вариант Г 10/50 на АМ Струма в посока Кулата-София, трябва да бъде одобрен незабавно от институциите и да започне същинското строителството . Изграждане на мост: Нов мост на река Градевска ще предотврати задръстванията преди Симитли. Обиколен път на Кресна: Ускоряване на процедурите за изграждането на обходния път, който да облекчават трафика през града.

АМ „Струма“ – стратегическо значение

Автомагистрала „Струма“ е част от транспортен коридор №4, който е ключов за европейската и националната сигурност. Участъкът през Кресненското дефиле е сред най-опасните за пътуващите, с висока концентрация на катастрофи с жертви.

Бернската конвенция – последният бастион на зелените

От 2 до 6 декември в Страсбург ще се проведе конференцията на Бернската конвенция. Това е деветият опит на зелените да блокират магистралата. Българската държава трябва категорично да защити проекта ,който е  одобрен и от Европейската комисия и  магистралата да бъде завършена. Бернската конвенция е орган, който е създаден да съдейства за опазване на флората и фауната в Европа. Конвенцията много точно, ясно и далновидно е определила и случаите, в които е необходимо да има изключения от правилата и изискванията.

Те са, когато е „В ИНТЕРЕС НА ОБЩЕСТВЕНОТО ЗДРАВЕ И БЕЗОПАСТНОСТ, БЕЗОПАСТНОСТА НА ВЪЗДУХОПЛАВАНЕТО ИЛИ ДРУГИ ПРИОРИТЕТНИ ОБЩЕСТВЕНИ ИНТЕРЕСИ“.

Какво по-голямо доказателство за необходимостта от завършването на АМ „Струма“ е необходимо от това, че в периода на забавяне на изграждането на магистралата в Дефилето са загинали 76 човека, а 400 са пострадали. Много е жалко, че в нашето общество има лица и организации, които тази черна статистика не ги интересува. За тях – зелените, единствено важни са личните интереси и възможността за финансиране на техните неправителствени организации. / Еко Новини.бг

Свързани новини

Змии плъзнаха в центъра на Благоевград след обилните дъждове

vesito

Времето днес, прогноза за петък, 23 юни

vesito

Промоцинална цена за лифта на Картала

vesito

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.