Топ Новини

ДНК експертиза потвърди самоличността на изчезналия преди месец 17-годишен кюстендилски тийнейджър Едмонд Белюли.

Трупът, изплувал във водите на река Струма в неделя, категорично е на Едмонд, каза съдебният лекар на Кюстендил д-р Николчев. Разследването по случая продължава в районна прокуратура Кюстендил, където е образувано първоначално, казаха от държавното обвинение. Очаква се съдебно медицинската експертиза да даде точен отговор за причината на смъртта на младежа.

17-годишният Едмонд Белюли изчезна във водите на река Струма на 11 април тази година, след като се хванал на бас с приятели, че ще скочи от моста на родното си село Копиловци.

Източник: БЛИЦ

Министър-председателят Бойко Борисов ще участва в четвъртата Среща на върха на Източното партньорство, която се провежда на 21 и 22 май в Рига.

Във форума участват държавни и правителствени ръководители и външни министри на страните-членки на ЕС и държавите-партньори – Армения, Азербайджан, Беларус, Грузия, Република Молдова и Украйна.

България е сред страните, които подкрепят активно задълбочаването на политическата асоциация и икономическата интеграция на страните-партньори и тяхната по-ясна европейска перспектива.

При участието си в Срещата на върха премиерът Борисов ще бъде придружаван от министъра на външните работи Даниел Митов.

От Пресслужба Министерски Съвет на Република България

Спрените от Върховния административен съд преди повече от година мобилни камери на КАТ се връщат по пътищата от петък. Това става възможно след като в Държавен вестник бе публикувана съответната наредба, влизаща в сила три дни след публикуването си. Засега обаче не е ясно дали дотогава ще бъдат готови необходимите за целта специални пътни знаци.

 Мобилните камери на пътя бяха спрени от Върховния административен съд, с аргумента, че употребата им е противозаконна, защото данните от тях могат лесно да бъдат манипулирани.


После се оказа, че заради забраната на тази форма на контрол шофьорите са станали по-недисциплинирани, а инцидентите и жертвите на пътя са се увеличили. Така се стигна до поправка в Закона за движение по пътищата, приета през февруари тази година, даваща отново възможност за нарушения на пътя, заснети с мобилни камери да се налагат санкции.
 
До три месеца от влизането на закона в сила министърът на вътрешните работи трябваше да издаде наредба и снимането на нарушителите да започне.

 Наредбата дава възможност на пътната полиция да прави това единствено от служебни автомобили и мотоциклети. Снимането от необозначени автомобили, какъвто беше първоначалният вариант, беше отхвърлено. Всяка полицейска кола или мотор в обозначен участък може да разполага с камера, която да снима преминаващите коли. МВР планира камерите да са 148, разположени по рискови участъци из цялата страна.

Участъците трябва да са обозначени с новия знак за видеоконтрол - Е24. Под него ще се поставя допълнителна табела за дължината на наблюдавания участък, ако има камери на няколко места или ако се снима от движещи се автомобили. Възможно е да се ползва и преносим пътен знак, т.е. - участъците да бъдат променяни, а не все едни и същи. В тези случаи местоположението на знака трябва да бъде заснето на снимка.


Монтирането им е задължение на пътната агенция. По информация на бТВ обаче това не е направено, понеже знаците все още не са изработени.
 

Разрешено е и снимането от движещ се служебен автомобил или мотоциклет. В тези случаи обаче уредът трябва да отчита и скоростта на служебната кола. За да няма злоупотреби, ще се правят подробни протоколи.

 
Ако бъде установено нарушение, докато автомобилът на КАТ се движи, шофьорът ще бъде спиран на място и ще се съставя акт. Наредбата забранява писането на фишове.

 Началниците на областните дирекции трябва да определят служител, който отговаря за отчета на камерите. Данните за заснетите нарушения ще се съхраняват, докато водачът плати наложената му глоба или до приключване на делото, ако обжалва.

НАП вече започна да разпраща ултиматуми до гражданите, които са декларирали подоходните си данъци за 2014 г. в срока до 30 април, но още не са довнесли дължимата сума.

"Платете задължението си в едноседмичен срок", нарежда приходната агенция в писма, изпращани по електронната поща. "Неплащането на дълга ви ще доведе до процедура по принудително събиране, включително налагането на запор върху възнаграждения или други обезпечения", предупреждават от НАП.


От ултиматума по мейла става ясно, че 94% от българите все пак са изрядни с плащането. "Данъкът по годишната ви данъчна декларация все още не е внесен по сметката на НАП, въпреки че срокът за това изтече в края на април.

Подобно поведение имат по-малко от 6% от данъкоплатците в България", с нотка на възмущение пишат данъчните до "провинилия" се гражданин. На практика заплахите идват заради 20-ина дни забавяне, и то при положение че човек така или иначе ще си плати за закъснението, защото за всеки ден след 30 април се начисляват лихви.

НАП в случая очевидно се престарава с напомнянето, защото, щом данъкоплатецът е декларирал, че дължи данък, явно няма намерение да се крие, но може би няма възможност да го плати. В края на писмото тонът все пак се смекчава и следва учтива покана: "В общ интерес е да избегнем налагането на принудителни мерки, затова екипът на НАП е на разположение на телефон 0700 18 700, за да обсъдим възможностите ви да платите". Информацията е на БЛИЦ.

Земетресение с магнитуд 2,6 по скалата на Рихтер е регистрирано на територията на България в Черно море, съобщиха от Европейския сеизмологичен център.

Земният трус е усетен в 15,24 ч. с епицентър на 22 км източно от Приморско, на 48 км източно от Бургас и на 167 км северозападно от Истанбул, Турция, с дълбочина 6 км. Няма данни за материални щети. Информира ПИК.

Край на най-ниските строителни цени за магистрали, изтъквани с гордост от премиера Бойко Борисов. Изграждането на надземните участъци на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле ще струват двойно по-скъпо. Вместо обичайните 3 - 4 млн. лв. на километър, те ще се строят за 8 - 9 млн. лв. Така се доближават вече до цените в северната ни съседка Румъния, но остават по-ниски от тези в Централна и Източна Европа.

Това стана ясно след като бяха отворени ценовите оферти за изграждането на отсечките Кресна - Сандански и Благоевград – Крупник. Очаква се цената да скочи още за последния най-труден и сложен участък, за който предстои да се реши окончателно дали ще е един дълъг тунел или няколко малки.

Консорциум "Струма - Лот 3.3" спечели изграждането на 24-километровата отсечка между Кресна и Сандански на магистралата с цена от 213 млн. лв. без ДДС.

Сдружение "АМ Струма 3.1", в което влизат шест български фирми начело с местната "Агромах", пък ще строи 17-километровия участък от Благоевград до село Крупник. Освен благоевградската "Агромах" в обединението влизат още хасковската "АБ", варненската "Хидрострой", "Пътища Пловдив груп", "Пътища Пловдив" и софийската "Алве консулт". Обединението получи максималния брой от 100 точки по техническата оценка на офертата и даде третата най-ниска цена от 139 млн. лв. без ДДС.

Строителството на участъка беше с прогнозен бюджет 150 млн. лв. без ДДС, дължината е 13 км, има 3 пътни възела и осем моста. Финансира се от еврофондове и националния бюджет.

Другата разлика от търговете през изминалия програмен период спрямо настоящия е, че до отварянето на ценовите оферти трудно пробиват чужди фирми. И този път ситото на техническата част беше преодоляно само от консорциуми, водени от големите български строители в бранша – "Трейс", "ПСТ Холдинг", "ГБС-Инфраструктурно строителство" и "СК-13 Пътстрой". Единственият чужд участник, който успя да пробие, е китайската "Чайна Комюникейшън кънстръкшън къмпани", която участва в надпреварата заедно със "СК-13 Пътстрой".

Победителят

Това ще бъде първи обект на "Агромах" като главен изпълнител на магистрален участък. През пролетта на 2014 г. Асен Славеев купи от пловдивския бизнесмен и политик от БСП Георги Гергов закъсалата "Пътища Пловдив" и в момента е основен подизпълнител на строителството на отсечката от Оризово до Димитровград на магистрала "Марица", като се опитва да навакса огромното закъснение, за да не бъдат загубени европейските средства.

Другата фирма в обединението, която има опит с голям инфраструктурен обект, е варненската "Хидрострой", която в момента строи 17-километровата Северна скоростна тангента на София, чието изграждане закъснява заради отчуждителните процедури.

Победата на консорциума беше очаквана, защото "Агромах" е местна фирма, познава терена, има асфалтови бази и бетонни възли, както и достатъчно техника.

Критерият за избор на изпълнител на обществената поръчка е "икономически най-изгодна оферта", в която цената има 75 % тежест, а техническата оценка - 25 %.

Техническото предложение на сдружение "АМ Струма 3.1" беше оценено с максималните 100 точки, което им даде съществена преднина пред останалите четирима кандидати, допуснати до отваряне на ценовите оферти.

За да изгради 17-километровата отсечка между Благоевград и Крупник, "АМ Струма 3.1" предложи договорна сума от 139 млн. лв. без ДДС и максималната договорна цена от близо 155 млн. лв. без ДДС, която се оказа достатъчна да изпреварят останалите кандидати. Прогнозният бюджет за изграждането на отсечката беше 150 млн. лв. без ДДС, съобщава mediapool.

Останалите оферти

Най-ниска цена даде обединение "Магистрала Струма 3.1", в което влизат "Трейс груп холд" и варненската "Пътища и мостове". Тяхното предложение е 118 млн. лв. без ДДС за приета договорна цена и близо 134 млн. лв. без ДДС – за максимална цена, над която не може да бъде надвишена стойността на обекта. Техническата им оценка обаче е близо наполовина по-ниска от победителя – 52.14 точки, което ги остави на второ място.

Трети останаха ДЗЗД "ПСТ Струма 1", в което влизат "ПСТ Груп", "Виа План", "Понсстройинженеринг" и "Джи Пи Груп". Тяхната техническа оферта беше оценена с 51.71 точки, а предложената цена 119 млн. лв. без ДДС при максимална – 135 млн. лв. без ДДС.

Четвърти е консорциум "Струма – Лот 3.1", който даде най-високата цена за обекта от 164 млн. лв. без ДДС при максимална 180 млн. лв. Техническото предложение на обединението "ГБС Инфраструктурно строителство", "Пътстрой 92" и Геострой" беше оценено с 68.57 точки.

Това обединение вече спечели поръчката за строежа на 23.6-километровата отсечка между Кресна и Сандански от магистрала "Струма" (лот 3.3), като тогава предложи цена от 213 млн. лв. без ДДС. Тя беше най-ниската, като сдружението получи и максималните 100 точки за техническата оценка.

"ГБС Инфраструктурно строителство", "Пътстрой 92" и италианската "Импреза" вече построиха участъка от Долна Диканя до Дупница, по който обаче се появиха пукнатини, които се твърди, че са причинени от активизирало се свлачище вследствие на дъждовете. Същото обединение в момента строи 37-километровата отсечка от Дупница за Благоевград за близо 300 млн. лв., която се очаква да бъде завършена до края на годината. Пускането й се забави заради забавен старт на строителството в периода на разделянето на регионалното министерство на две при кабинета на Пламен Орешарски и продължителните археологически разкопки.

Последни останаха консорциум "СССС-СК-13", които получиха най-ниската техническа оценка от 46 точки. В обединението влизат пернишката "СК-13 Пътстрой" и китайската "Чайна Комюникейшън кънстръкшън къмпани". Те дадоха цена от 161 млн. лв. без ДДС при максимална от 177 млн. лв. без ДДС.

Финансирането

Дострояването на магистрала "Струма" става със средства от оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г. За изграждането през този планов период беше оставен най-сложният участък от 67-километра между Благоевград и Сандански, който минава през Кресненското дефиле.

Подготовката на проектите беше възложена на създадената специално за строителство на магистрали нова държавна проектна компания "Стратегически инфраструктурни обекти". Именно тя проведе двата търга за надземните участъци, които след отварянето на офертите ще струват около 350 млн. лв., колкото беше и прогнозната им стойност. В предишните търгове за магистрали беше станало практика да имаме "нов рекорд" по най-ниска цена.

След това обаче строителите обикновено откриваха "силно преовлажнени почви", забравена подземна инфраструктура, която не е отразена на чертежите, древни и уникални артефакти от древни времена. Така получаваха допълнителни милиони, а сроковете обикновено се удължаваха. Единственото изключение от правилото беше участъка от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия", който обаче сега предстои да бъде ремонтиран заради неравности по пътя, по информация на пътната агенция.

Информационна агенция "Региона Бг" представя най-важните и бързи новини и събития от Югозападния регион на България и област Благоевград.

ТУРИЗЪМ & ЗДРАВЕ

ЛЮБОПИТНО

ОТКРОВЕНО