Яжте през 3 часа – полезно е, метаболизмът се ускорява и не трупаме килограми!

0 143

В менюто ви трябва да има едно по-сериозно хапване в интервала от 12.00 до 14.00 часа

Докато залитаме по една или друга диета в стремежа си към перфектна фигура, май не се и замисляме защо трупаме килограми. Ако разберем как функционира тялото ни и променим храненето си, ще нормализираме обмяната на веществата и ще се вталим без опасност за здравето, пише mila.bg.

Скоростта на обменните процеси зависи от количеството на приетите и изразходваните калории, както и от генетичните особености на организма. С наследствеността е по-трудно да се преборим, но да внимаваме какво ядем и колко се движим е напълно възможно. Ето и най-важните правила, за да забързаме метаболизма си:

– Хапвайте по-често
Това означава, че оптималното време между отделните хранения трябва да е 2-3 часа. Защо? Защото с всяко хапване стимулирате обмяната на веществата. И колкото по-често тялото ви получава храна, толокова по-бързо ще я усвоява. Така се ускорява метаболизмът и изгарянето на подкожните мазнини. Когато държите организма си гладен, с големи интервали между храненето, той започва да се запасява с мазнини, от които после по-трудно ще се спасите.

– Яжте правилно
И най-бързият метаболизъм няма да ви спаси от затлъстяване, ако се тъпчете постоянно с висококалорични изкушения. Пълноценна храна, но на малки порции – това е ключът към добрата работа на всички системи в тялото ни.

– Осигурете си една по-обилна порция дневно
Диетолозите препоръчват в менюто ви да присъства и едно по-сериозно хапване в интервала от 12.00 до 14.00 часа. През нощта всички процеси в тялото ни се забавят и ако хапнем по-късно някаква тежка храна, за смилането на която са необходими поне 4 часа, тя може и да не се усвои. Затова е добре след ядене, особено ако е по-обилно, да се поразходим за стимулиране на храносмилането.

Други новини

Коментирай

Сайтът не носи отговорност за написаните коментари.

error: Съдържанието е под закрила на Авторското право!