Какво е нужно, за да имаме здрави бъбреци

0

Тенденцията сочи, че честотата на хроничните бъбречни заболявания в световен мащаб нараства драматично

Бъбреците са сложно устроени органи с много биологични функции в човешкия организъм. Те регулират течностите в организма, филтрират и секретират метаболити и минерали от кръвта и участват в отделянето им в урината заедно с водата.

Бъбреците оказват значение за регулиране на съдържанието на минерали като калии, натрий, поддържат киселинното равновесие на организма. Те участват в регулацията на артериалното налягане и производството на еритроцити. За съжаление честотата на хроничните бъбречни заболявания в световен мащаб нараства драматично, като някои я определят като „епидемия“.

Със сигурност не прекарваме часове в чудене как да поддържаме в добро здраве бъбреците си, но може би не е късно да променим отношението си към тези важни органи. Те работят наистина здраво, за да филтрират отпадъците на нашия организъм.

Вижте няколко съвета за това как да запазим бъбреците си здрави?

Наблюдавайте кръвното налягане

Бъбреците произвеждат ренин – ензим, който помага за контрола на кръвното налягане. Ако стойностите му изведнъж започнат на изглеждат смахнати, може да е индикация за това, че бъбреците ви не работят правилно.

Бъдете активни

Движението спомага да се намали артериалното налягане и така се ограничава рискът от развитие на хронично бъбречно заболяване. Ходене, тичане или каране на колело, това е залегнало в концепцията „Движение за здрави бъбреци“

Хранете се здравословно и поддържайте оптимално тегло

Твърде много сол може да причини хиляди проблеми на тялото. Може да засегне бъбреците, затова намалете консумацията на натрий. Избягвайте доколкото можете продуктите на веригите за бързо хранене, защото те съдържат твърде много сол.
Не предозирайте с протеини

Твърде много протеини може да е проблем за бъбреците. Храни, които съдържат повече белтъчини, са месото, бобовите растения, млечните продукти и яйцата. Така че, когато решите да минете на специален хранителен режим, имайте предвид, че твърде многото протеини товарят бъбреците ви излишно.

Яжте киноа

Минералите, които се съдържат в киноата, помагат на филтриращата система на бъбреците ни. Освен това е богата на фосфор, манган и магнезий – минерали, които намаляват подуването на корема по време на цикъл. В тази зърнена култура съдържа и много калий, който помага срещу задържането на вода от организма.

Не пушете

Тютюневият дим е рисков фактор за бъбречни увреждания.

Не злоупотребявайте с лекарства

Известно е, че някои широко рекламирани лекарства каквито са нестероидни противовъзпалителни медикаменти причиняват бъбречно заболяване

 

 

 

 

0
0
Други новини

Коментирай

Сайтът не носи отговорност за написаните коментари.

error: Съдържанието е под закрила на Авторското право!