Цензура до дупка! Община Благоевград финансира регионални медии и им затваря устата

2

Цензура на регионалните медии се осъществява най-често чрез сключване на договори за информационно обслужване с местната власт. Тази политика на кметовете се е превърнала в правило, а не в изключение. Така се предпазват не само от критики, но и от реални разкрития на злоупотреби.
Студент по Социология в Югозападния университет „Неофит Рилски“ е направил интересно проучване, свързано с медиите в Благоевград, което сподели с Фрог нюз. Младият мъж си е направи труда да разучи кои медии получават месечно възнаграждение от общината в Благоевград. С тези медии кметът Атанас Камбитов сключва договори за информационно обслужване, чрез създадено с тази цел общинско предприятие.

Кметът Камбитов популяризира дейността си като всеки ден залива пощите на медиите с прессъобщения, които те трябва да публикуват. На практика всички, които имат договор с общината не смеят да напишат никаква критична дума срещу кмета или общинската администрация. А това означава, че са цензурирани и така на практика не се отразяват всички гледни точки, а медията не може да бъде обективна и безпристрастна. В същия момент други медии в Благоевград, които дръзнат да пишат критичен материал срещу властта моментално са атакувани по различни начини.

В проучването си студентът разбира, че има много оплаквания от политически партии и граждани, които са пускали сигнали за нередности в общината до различи медии, но те не ги отразяват, с обяснението, че имат договор с кмета Камбитов.

Така се губи свободата на словото в регионалните медиите, а от там и в националните, защото няма шанс проблем или сигнал да бъдат огласени. В резултат точно на тази политика (Благоевград не е изолиран случаи и в други общини, като Русе например, цензурата е факт) през последните години медийната свобода в страната непрекъснато се влошава.От 36-та позиция, която заемаше България в годишна класация по индекса за свобода на словото, днес тя е на 111-то място в света от общо 180 държави. България е не само след всички държави-членки на Европейският съюз, но и след всички държави от Западните балкани.

Фрог нюз потърси информация и кои са медиите или фирмите техни собственици, които имат сключени договори с Община Благоевград и какви суми са получили. „Благоевград фест“ ЕООД е общинското дружество, създадено с цел разпределяне на средства със сключени договори с медии. Това общинско дружество всъщност има договор за медийно обслужване на кмета и администрацията на стойност 200 000 лева от общинския бюджет, които разпределя към медиите в региона. Данните, които получихме неофициално показват, че почти всички не биха си позволили да кажат гък, защото това са средствата, с които издържат медиите си.

· Онлайн изданието struma.com е с договор за близо 7 000 лева.

· „Труд медия“ ЕООД                   11 500 лева

· РРС Благоевград                         2 000 лева

· „Бранд медия“ ЕООД                 23 500 лева

· „Елфи М“ ЕООД                           3 000 лева

· „Топ медия прес“                         11 000 лева

· „Адвъртайз консулт“ ЕООД        17 000 лева

· „Кауза про“ ЕООД                         9 000 лева

· „Ай Ес Джи 2014“ ЕООД             22 000 лева

· „Фокус нунти“ ООД                      42 000 лева

· Общинско дружество „Благоевград фест“ ЕООД  –   200 000 лева, които разпределя по други медии

По груби сметки, община Благоевград отделя близо 350 000 лева на година за пиар.

Пише frognews.bg

Очаквайте скоро списък на всички медии от Благоевград и региона, които имат договор с „Благоевград фест“ .

0
0
Други новини
2 Коментара
  1. Даниел каза

    Не може да преодолеете факта, че не получавате и вие средства.

    0

    2
  2. Пешо каза

    А пък Първанов отдавна фалира… Остава само да си страдат.

    0

    1

Коментирай

Сайтът не носи отговорност за написаните коментари.

error: Съдържанието е под закрила на Авторското право!