Любопитни подробности: Ето коя фирма ще строи тунел „Железница“…

0

Джи Пи груп“ ще строи тунел „Железница“ срещу 185 млн. лева.

„Главболгарстрой“ и „ПСТ груп“ са избрани за изпълнители на двата подхода към тунела. Това е пореден търг с масово отстраняване на кандидатиСамо обичайните за търгове български фирми ще строят най-дългия и скъп тунел у нас – „Железница“ на магистрала „Струма“, и пътя към него. Всички чуждестранни участници не са били допуснати от Агенция „Пътна инфраструктура“ до крайното класиране със стандартния мотив – пропуски в документацията или несъответствие с поставените изисквания.

Обединението „АМ Струма тунел 2018“, в което влизат „Джи Пи груп“, „Глобал кънстръкшън“ и „Виа план“, е класираното на първо място в процедурата за самия тунел с оферта от 185 млн. лв. без ДДС. За северния подход към съоръжението, който е с дължина едва 720 метра, победител е ДЗЗД „Железница север“, с участници „Главболгарстрой“, „ГБС – Инфраструктурно строителство“ и „Главболгарстрой интернешънъл“. Поисканата цена тук е 29.9 млн. лв. без ДДС. Дългият 1400 метра пътен участък на юг от тунела пък отива при „ПСТ груп“, чиято оферта е 18.4 млн. лв. без ДДС.

Тунелът „Железница“ трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала „Струма“. В противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея и дори ще се наложи да връща пари на Брюксел, пише капитал.

Бавна поръчка – бързо решение

Освен че ще е най-дългият тунел, „Железница“ ще бъде и един от най-бавно построените обекти. Първата процедура за него тръгна още през 2015 г., но беше спряна след скандално изчезване на част от документите на кандидатите. През 2017-а се провали и вторият опит да се намерят строители на ключовото за магистрала „Струма“ съоръжение. Сегашният търг бе обявен през октомври миналата година и привлече общо 28 оферти от почти всички големи местни строителни компании и няколко чуждестранни. Макар да имаше ограничение да се кандидатства само за една от трите отделни части, повечето го заобиколиха, използвайки различни консорциуми и обединения.

 

Девет месеца по-късно, което е изключително кратък срок за поръчки от такъв мащаб, АПИ обяви крайното класиране. В него присъстват само 10 оферти, а всички останали са отстранени по една или друга причина. Така най-вероятно ще има обжалвания, които не само могат да забавят сключването на договор и началото на строителството, но и напълно да пренаредят класирането на изпълнителите.

Кой е фаворитът

„Джи Пи груп“, която се свързва с директора на „Лукойл“ за България Валентин Златев, е сред редовните победители в обществени поръчки за строителство. Тя прави ремонта на площада пред НДК и участва и в строителството на метрото, а сега извършва реконструкцията на ул. „Граф Игнатиев“.

Мажоритарни собственици на дружеството са Георги Василев и Владимир Житенски, като именно заради втория компанията е сочена за близка до директора на „Лукойл“ Валентин Златев. Той отрича свързаност, но строителната фирма е главен изпълнител на „Лукойл“ по изграждане, ремонт и поддръжка на бензиностанции и газстанции, като е изградила и реконструирала над 100 обекта, изграждала е и хотелите на фамилията Златеви, включително столичния „Хаят“. Съпруга на Георги Василев пък е Анна Шехтова – близначка на манекенката Боряна Шехтова, която е майка на сина на избягалия в Дубай Христофорос Аманатидис-Таки, чиито обвинения за организиране на престъпна група за разпространение на наркотици бяха свалени от прокуратурата през 2014 г.

„Джи Пи груп“ оглавява класацията за най-големи строителни компании по приходи „Капитал 100“ през последните две години с оборот съответно от 178 млн. лв. за 2016 г. и 185 млн. лв. за 2017 г. снбтвновините

0
0
Други новини

Коментирай

Сайтът не носи отговорност за написаните коментари.

error: Съдържанието е под закрила на Авторското право!